Puck naar Estland

een klein gebaar

07-03-2012 Wakker worden in de ochtend word hier steeds lastiger. Ik wil me bed niet uit.... Niet omdat ik niet wil werken, maar gewoon omdat ik niet wil!! Uiteindelijk mezelf toch maar uit bed gehezen en mezelf aangekleed. Daarna lekker ontbeten en toen opweg naar de instelling. Op de instelling ben ik verder gegaan met de pec's map. Ik ben op internet naar pec's gaan zoeken en deze geplastiviceerd. Daarna ben ik de rest van zijn map gaan afwerken. 's middags ben ik weer met M aan de slag gegaan. We zijn een stapje verder gegaan. Eerst was het nog een keer met en snoepje, maar dat met mag ik/ik wil en dan het snoepje erachter. Hier moest hij even aan wennen, maar na drie keer met hulp deed hij het uit zichzelf. Daarna hebben we het wat moeilijker gemaakt. We legde twee plaatjes neer + het plaatje mag ik/ik wil. Eerst vond hij het wat ingewikkeld maar ook dit had hij al gouw door. Hierna hebben we de activiteit afgesloten. Morgen weer verder. Daarna ben ik naar boven gegaan met M en heb hem naar zijn eigen groep gebracht. Christine was hier ook bezig met het observeren van T. De vaste begeleiding weet niet goed wat ze met haar aan moeten. Ze loopt de hele dag maar een beetje over de gang te slenteren en een echte activiteit kunnen ze haar niet echt aanbieden. Christine was hier aan het observeren. Toen ik binnen kwam met M liep naar het eind van de gang waar Christine zat en ben bij haar gaan zitten. T kwam gelijk bij mij op schoot zitten. Ik ben een beetje met haar gaan wiegen en voor haar gaan zingen ( niet iedereen is daar altijd even blij mee, maar T vond het niet zo erg om naar te luisteren). Zo heb ik samen met Christine het een en ander uitgeprobeerd en gebrainstormd. Uiteindelijk kwamen we eruit dat een voel want misschien wel iets voor haar is en dat een soort van schommel of hangmat ook wel leuk voor haar zou zijn. Toen we klaar waren met observeren zijn we weer naar beneden gegaan en hebben de andere van de groep opgezocht. Hier hebben we het ook voorgesteld en die vonden dit ook wel een goed idee. Nog iets om uit te werken. Daarna zijn we met zijn allen lekker naar huis gegaan. Margrit en ik hebben voor het eten even een klein power nappie gedaan, maar uiteindelijk bleek dat we met geen 10 paarden wakker te krijgen waren. Uiteindelijk schrok ik wakker van merion die ons voorzichtig benaderde... Ik ben al drie keer deze kamer in gekomen om jullie wakker te maken maar het lukt niet zei ze. Nadat we wakker waren hebben wenlekker gegeten en daarna zijn we als de wiedeweer weer terug ons bed in gegaan en lekker gaan slapen. Een goede nacht en tot morgen. 08-03-2012 Me bed uit komen ging soepeler dan gister.. Weer een nieuwe dag om dingen te leren en uit te proberen. Ergens aan het eind van de ochtend kwamen er twee mannen en een meisje en optreden geven. De twee mannen zongen oud estse liedjes en het meisje kwam tussen de liedjes door wen dansje doen. De twee mannen die gingen nog wel, maar het meisje dat ging dansen was echt schandalig. Half naakt en met bewegingen die je zelfs niet eens in een discotheek durft te vertonen!! En lelijk kijken als er clienten op de dansvloer kwamen.... Als blikken konden doden had het ineens erg rustig geweest in de instelling. De clientjes genoten er zo nu en dan wel even van, maar het is meer dat het moest. Halverwege de show zijn ik en margrit weg gegaan, omdat we het niet meer aan konden zien. Toen maar gaan lamineren en 's middags met M gewerkt. gister hadden we de picto's nog op de map geplakt, maar vandaag moest hij zelfstandig een picto uit de map halen en dit ging erg goed. Eerst even wennen, maar daarna ging het prima. Dit na en poosje weer beeindigd en bij U gaan kijken. U was bezig met papiertjes vouwen, ik ben bij hem gaan zitten en heb een zwaantje voor hem gevouwen. Hij vond hem (aan zijn gezicht te zien) erg leuk. Hij wilde het zwaantje ook laten vliegen, maar dit lukte niet, omdat zijn arm heel erg trild. Na het een keer met hem samen gedaan te hebben lukte het wel en moest hij er om lachen. Met gebaren maakte hij duidelijk dat het dier kon vliegen en lachte erbij. Dit was leuk om te zien. Daarna ging hij weer verder met zijn taakje. Niet vwel later gingen we met de groep weer terug naar het hotel. Tijd om wat te chillwn, te etwn en daarna lekker te slapen. Talk to you soon

Reacties

Reacties

wim

ben je met je clienten naar de nachtclub geweest.

Floor

Puckieee leer je ons ook zo dansen als je terug bent?! ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active