Puck naar Estland

Stress puck moet weer rijden!!

Nou mij eerste rijles was nog niet geweest of ik werd gelijk al in het diepen gegooid. We zouden gezellig met zijn allen op bezoek gaan bij vrienden van Dwayne en Helen, altijd leuk natuurlijk, maar moet jij eens raden wie er moest rijden.... Goed geraden... ik moest rijden(ik weet het dat was een lastige vraag

Tongue out
). En als ze hier zeggen '' oh dat duurd ongeveer maar een kwartier'' denk dan maar dat je ongeveer 3 kwartier bezig bent, want het is altijd langer/verder-der dan dat er word gezegt. Maar goed om terug te komen op mijn verhaal I was the lucky one to drive
Surprised

Dus... het was ongeveer een uur rijden naar de vrienden van Dwayne en Helen, maar hoe die mensen hier rijden of parkeren niet normaal. In een woonwijk waar wij als gewoone normalle mensen 30 gaan, gaan ze hier 50 kilometer per uur. En ik iedere keer niet te hard rijden, omdat ik bang was dat er een kangeroe uit de bosjes kwam springen en dan kwam dwayne weer (tikkend met zijn vinger en lichtelijk gestresd) '' Ja de Australiers hier houden er niet van als mensen langsamer rijden dan wat op de borden is aangegeven'' En ik maar denken ja.. ja.. wat jij wil..

Sealed
maar die kangeroe vang je maar lekker zelf op als je aan het autorijden ben
Tongue out

Bijna bij het huis waar we moesten zijn reden we op een weg met 2 rijbanen. En die mensen hier sporen niet want ze parkeren gewoon hun auto op de linker rijbaan naastde stoep als ze ergens moeten zijn. Ze zoeken niet een parkeerplaats op,, Nee ze zijn aan het rijden,denken ''oh hier moeten we wezen'' ze remmen, zetten de auto in hun vrij, trekken de rem omhoog en gaan de auto uit en doen hem op slot.Op een rijbaan waar je hoort te rijden..

niet te parkeren

Yell

Maar goed... na veel rare dingen te hebben gezien, voorbij het huis te zijn gereden (Dwayne was afgeleid, wat heel logies is met mij in de auto

Cool
hihi grapje
Tongue out
) waren we eindelijk gearriveerd. Ik mocht mijn auto lekker op een stukje gras parkeren onder een boom zodat de auto in de schaduw zou staan (Tip: als je in Australie ben parkeer je auto in de schaduw tenzij je van een sauna houd. Geloof me hier niet!) Bij de vrienden van Dwayne en Helen zijn we lekker wezen zwemmen en hebben we lekkere tussen doortjes gegeten. Als je bij iemand ongeveer in de middag wat gaat drinken is dat going for a thea. Maar eigenlijk drink je helemaal geen thee en zit je alleen maar aan de fris en toastjes en andere lekkere dingen.

We hebben ook gezwommen bij deze mensen, wat ik natuurlijk heel erg vond. Eindelijk een lekker koel zwembad. Na het zwemmen hebben we wat gedronken met kleine hapjes erbij en daarna gingen we weer richting huis. En ja, ik mocht ook terug naar huis rijden.

Hier in Aussie hebben ze ''give way'' borden. Dat betekend als je je kans ziet bij een drukke T-splitsing om te gaan dan is het gas erop en gaan met die banaan. Ik kwam er hier dus ook 1 van tegen op de terug weg. Dwayne zat naast me en legde uit wat de bedoeling was(tikkend met zijn vinger), Dus ik netjes doen wat hij zei. ''Als je een kans ziet om te gaan dan kun je gaan rijden. Je moet dan wel gelijk je gas intrappen, omdat je niet wil dat andere mensen op je wachten'' '' Ja nu hup gaan'' Ik de bocht door en netjes dwayne's instructies volgen en alles ging goed (dwayne lichtelijk stessend tikkend met zijn vinger). Toen moesten we op een gegeven moment van een bepaalde weg af dus ik moest de bocht naar links nemen. Dwayne: ''Ok hier gaan we eraf, maar blijven gasgeven, want over die heuvel heb je een lang stuk weg te gaan en je wil niet dat andere mensen op jou wachten''. Ik weer netjes doen wat Dwayne zei, maar na de heuvel waren er auto's aan het wachten, omdat het te druk was. Dus Dwayne iedere keer ''gas, gas, gas'' en toen kwamen we over die heuvel dus ik optijd remmen en netjes alles doen hoe ik het normaal ook zou doen, nou je zag dwaynen bijna overend in zijn stoel staan van de stress. Hij was waarschijnlijk bang dat ik te laat zou remmen ofzo, maar ik deed het allemaal heel netjes.

Bij thuiskomst zei Helen, maakt niet uit wat Dwayne zegt je hebt heel netjes gereden.

Haha wat nou ik kan geen auto rijden

Laughing

Vandaag gingen we naar een Austaliese BBQ bij vrienden van Dwayne en Helen.(dat is niet hetzelfde als bij ons anders had het ook niet Australiese BBQ geheten

Wink
) Alles ingepakt en ik werd natuurlijk weer aangewezen om te rijden naar de BBQ. Alle spullen waren gepakt en we waren klaar om te gaan toen Dwayne ineens zei ''Ik heb de auto sleutels ook in me zak ik rij wel'' hihi of dwayne is bang als ik rij of hij wilde mij een goede reden geven om een drankje te nemen deze avond (And I did
Wink
) Aangekomen bij de BBQ gingen we eerst met zijn alle zwemmen. Ik moest me eerst nog omkleden en het huis van binnen (vind ik. pap, mam denk dat jullie het ook wel heel gaaf zouden hebben gevonden) zag er echt supper gaaf uit. Alles mooi ouderwets en antiek. Nadat ik me had omgekleed gingen we lekker zwemmen. Na ongeveer anderhalf tot 2 uur in het water te hebben gelegen was het thea time, maar deze keer met wijn, bier en fris en natuurlijk hapjes. Eerst waren we nog met een groepje 10 en namate de tijd verstreek kwamen er meer mensen uiteindelijk waren er ongeveer 20 mensen. Ongeveer aan het eind van de avond kwamen de mensen een beetje los. Ze begonnen nu ook wat meer met mij te praten en ook vragen te stellen over Nederland.Zij vroegen naarhet weer enwaarvan ik zo goed engels kon spreken, en wat hier anders was dan in Nederlands en of ik ook van dieonfortabele schoenenklompen had
Tongue out
Ik heb ze toen maar verteld dat het leuke dingen zijn, maar dat je ze beter als planten bak kunt gebruiken, omdat het niet zofijn is om op die dingen te lopen. Daar moesten ze wel heel hard om lachen. Ongeveer rond8 uur waren Hayley en Antony al erg moe. Ze waren veel aan het jammeren en toen zijn we uiteindelijk naar huis gegaan.

Toen ik over deze mensen hun veranda liepzag ik echt een enorm grote spin aan het dak hangen hij was ongeveer 3 of4 centimeter dik ofzo. Normaal overdrijf ik als ik zeg''ohw ja hij was 5 cm dan bedoel ik eigenlijk 10centimeter

Tongue out
, maar deze was echt zo groot. Ikzei later tegen Dwayne en Helen ''zo dat was wel een grote spin'' en toen begonnen zijkei hard te lachen.Groot!? dat is nog niks. Ze hebben hier nog veel grotere, dus ik denk dat ik me alvast moet gaan voor bereiden voor die joekels
Surprised
.

Voor mij gaan oud en nieuw dit jaar trouwens, dat vieren ze hier namelijk niet. Sommige mensen doen het wel, maarindeze laan waar ik nu woon is volgens mij maar 1 huis waar ze het echt vieren.Hier isvuurwerk ook illigaal dus om hier nououd en nieuw te vieren is nou niet echt eensucces

Wink
Voor iedereen die dit leest dus een gelukkig nieuwjaar en jullie zullen mijn verhalen wel weer lezen in het volgende jaar
Laughing

Morgen in de ochtend ga ik brunchen bij de moeder van Dwayne en daarna leer ik mijn vaders neef kennen. Joe Duyvestynis the name. Ik ga daar seafood eten eens kijken of dat wat is;)

Nou mensen I will see you next year and a happy new year

Cool

Reacties

Reacties

bassie

Nou kuuck ik ga wel lekker vuurwerk afsteken en bier zuipen. alleen vanochtend was het net alsof iemand een lawinepijl in me hoofd had gestopt had lichtelijk een kater:)

gelukkig nieuwjaar kuuck en die dwayne is maar een lulletje dat hij niet in jou achtbaan wil stappen:):D

X

Arnout

Ha Puck, mooie avonturen beleef je zo te zien!
Voor jullie is het al 2011, en voor ons duurt dat nog maar een paar uurtjes. Straks komt iedereen bij mij thuis op de oprijlaan oud en nieuw vieren. T is alleen een stukje kouder dan bij jou. Veel plezier nog, en uiteraard de beste wensen!

Flora en Esther

Heee ouwe Australische chauffeuse!!

GELUKKIG NIEUWJAAR!

Wij hebben ons benodigde gezelligheidspromillage al binnen! Geen gebroken beentjes of armpjes hihihi. is weer eens wat anders ;)

Saaie boel daar dat ze geen NYE vieren!!! had je een weekie later moeten gaan!!!:O

Volgend jaar beter;)

Kusssies van jouw liefste vriendinnetjes!

ohja, het gratis bier en wijn in de scrump was HEER-LIJK

we hebben jouw wijntjes ook maar genasstj ;)


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

linda

Ha puckiej,
Wads leuk in de scrump idd... lkr druk, veel bier. Ging prima...
Straks naar arnout toe... kapot gaan enzo haha. Fijne jaarwisseling.. (ook al is doe bij jouw al geweest)... kus lin

Ada Goenewegen

Hallo Puck
De allerbeste wensen voor 2011. van tante Ada en Ome Nico.
En wenst je gast gezin ook een mooie jaar vooral met jou er bij.!!
En dat het voor jou een onvergetelijk mooi jaar mag woorden.
Doe de volgende keer als je naar Jos Duivestein gaat de Groeten van ons
Wij zijn ook in Perth geweest maar hebben jos toen niet gesproken hij moest toen weg .
En Rien duivestein was toen bij zijn broer en is Rien bij ons langs geweest in ons hotel.
Leuke stadPerth vind je ook niet of ben je zover nog niet geweest
Straks gaan we naar de nieuwjaars receptie bij Tante Joke
Dan hoor ik wel hoe je vader en moeder het ervaren.
Dat jij zo ver weg zit.

Groeten Tante Ada en Ome Nico

noa van beek

heb je het er leuk?

femke bos

ik vind het heel jammer maar even hoe is het en,hoe mooi is het en,hoe gaat het en,is het leuk en,net zo een huisje als op de foto veel plezier xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx femke bosje en nog meer kusjes xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

fam.b

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel jammer dat je weggaat x van benjamin x van hidde x van femke x van noa x van judith en x van addie fijne feestdagen en een gelukig 2011 xxx fam.b

steffi

hahah dat autorijden!neem is een foto van zo een spin ben wel benieuwd zou je ramen maar dicht houden in de nacht!!!

José

Hey Puck wat leuk om je te volgen. Blijf trouw lezen en probeer ook voor jou berichtjes achter te laten. Die temperaturen zijn geweldig dat wil ik ook wel. Stuur ons een beetje zon dat kunnen we wel gebruiken. Allesneeuw is nuweg maat het is hier nog wel koud.
Nou puck succes spreek je later

petra

hoi lieve puck,
Leuk al die oude foto’s van Joe die je op gestuurd hebt.
Foto’s van je vader met haar. Enkel hele oude mensen weten dat nog (hihi)
Super dat je nu allerlei dingen gaat ondernemen.
Wanneer moeten Dwayn en Helen gaan werken?
Gaat Dwayn dan voor een paar weken aan een stuk weg of moet hij iedere keer op en neer reizen?
Wanneer moeten de kids bij jou weer naar school toe?
Ik moest je van oma de hartelijke groeten doen en ze genoot van jouw reis verhalen.
Dat is lekker naar het strand toe te gaan(is het hier een beetje koud voor) is het strand net als bij ons, hoe is de zee grote golven?
Ik hoor het allemaal wel weer van je.
Iedere morgen snel weer de computer opstarten en kijken wat je nu weer voor leuks heb geschreven op je reis mee site of via de mail heerlijk om te lezen. We kijken er echt naar je mailtjes uit.
Heel veel plezier
Dikke kus van ons xxx

Lidwine en Bert

Happy Newyear Puck daar in Perth.

Wat maak je toch veel mee in een korte tijd en moet je ook direkt maar alles goed kunnen, zoals dat autorijden aan de linkerkant. Nou ik vind je stoer hoor je doet het toch maar.
De komende tijd heel veel succes met het aupair gebeuren, zijn het leuke kinderen om op te passen.
Veel goeds weer toegewenst de komende tijd.
Liefs Bert en Lidwine

Kitty

Heeeee hallo,

Eerst maar even GELUKKIG NIEUWJAAR...

Jeetjee wat een leuke verhalen zeg..
En dat je al gelijk gaat auto rijden :)..
Zijn het leuke kindjes waar je op moet passen??

Heeeeeel erg veel plezier en geluk daar in dat verre Perth.. Ik krijg nu een mailtje als je wat nieuws heb geschreven :D..

Groetjes van de schatjes van bw 31

en een dikke kuss van mij

Es

Puckeltje!

Waar blijven de rst van jouw leuke verhaaltjes? Al bijna een week niks gehoord! Ben je ontvoerd door de kangoeroes of weggespoeld door de regen daar?;)

Heb je t naar uw zin? Zonder ons is dat eigenlijk onmogelijk maar naar omstandigheden bedoel ik dan ook he:)

Snel weer even een update van het avontuur posten dame!=D En foto's! Van de kindjes, het zwembad, het huis en de bioszaal! Daar ben ik benieuwd naar!

XXXXXXXXXXXXXXXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active