Puck naar Estland

op de boerderie

Vanochtend moesten we er weer gewoon optijd uit:| want we moesten vroeg eten en onze spullen pakken om we een weekendje weg gaan. Nadat alles was gepakt en in de auto was gepropt gingen we opweg. We hebben een tussenstop gehouden bij een mooi oud kasteel en hier hebben we binnen een blikje geworpen. Dat zag er nog best leuk uit. Nadat we alle verdiepingen hadden gehad zijn we weer verder oppad gegaan. Hierna hebben we nog een tussenstop gehad bij een restaurantje en eennpaar winekltjes en hebben daar spullen voor het weekend gekocht. Daarna nog een klein stukje reiden en toen waren we er. Als ik oud ben zou ik best op zo een boerderij willen wonen. Echt gaaf zag het eruit. De vrouw die het beheerd doet dit samen met haar moeder. Zij doet alles wat buiten het huis moet gebeuren en moeder doet alles binnenshuis. Alles wat er buiten moet gebeuren is nog best veel 13 paarden 5 honden en dan de sauna en de hottub opstoken. Als er sleetje gereden wil worden moet ze deze optuigen. En zo de stal en alles in orde en schoon houden. Nog best druk dus. Maar ze doey het wel allemaal met een lach op haar gezicht. Voor de nieuwschierige mensen onder ons. Hier de site http://www.ratsatalu.ee/en het is wel allemaal in het ests dus succes met lezen;). Uiteindelijk echt super lekker gegeten en een top avond gehad. Gezellig met de hele groep in de sauna en in de hottub gezeten met een lekker drankje. Margrit en ik gingen iets eerder naar bed dan de rest en s' ochtends kon er lekker uitgeslapen worden. Margrit was om half 7 al klaar wakker en ik hen lekker uitgeslapen tot 10 voor half 10. Daarna weer heerlijk ontbeten en daarna hebben we sleetje gereden:D Dat was echt super gaaf. In de sneeuw met zijn allen op een houten slee van palets met een baal stro erop. En om geen kou te leiden kregen we een lekker warm kleedje. Dit was echt heel leuk. Mooi uitzicht met het bos en de sneeuw. Toen we weer terug waren hebben we onze spullen gepakt beiden vrouwen hartelijk bedankt en toen zijn we weer opweg gegaan naar ons hotel. Eerst namen we nog een tussenstop bij een waterval. Je moest met een trap naar beneden om bij de waterval te komen, maar die leek meer een glijbaan dan een trap dus ben ik niet gaan kijken. De andere hebben het wel geprobeerd en kwamen met foto's terug in de auto. Daarna zijn we lina recta terug gereden naar het hotel. Ik heb onderweg lekker liggen slapen en toen we terug op de kamer waten heb ik dit nog even door gezet. Margit had ondertussen tijdens het douchen kleren staan wassen. Die waren ook weer schoon. Toen het tijd was om te eten haddden we onze drankjes van het weekend mee genomen naar beneden. Het is niet netjes of gebruikelijk in een restaurant, maar de serveerser vond het geen probleem. Morgen zullen we wel weer een biertje van haar bestellen. 's avonds nog met Peter-paul en margit jochem meijer zitten kijken. Ditnwas weer een groot feest. Morgen de rest maar even af kijken. Truste..

Ada Groenewegen

Hallo Puck
Ik heb zitten genieten van je verhalen en dat op de maandag morgen.
Maar dat maakt voor ons niks meer uit het is iedere dag zondag. Maar zo te lezen ben je lekker bezig en heb je het weer prima naar je zin en doe je veel levens ervaring
op.
Het is zeker wel vermoeiend je moet het ze toch maar duidelijk maken, spreek je dan engels of alleen voordoen
zeg maar alleen handelingen.?
Dat horen we nog wel eens van je .
Nog een paar fijne dagen en met de begeleiding van de mensen daar.
Hartelijke Groeten Tante Ada en Ome Nico.

pa

ziet er heel gaaf uit op die boerderij.

puck

Hallo tante ada en ome nico.
We spreken engels en dit word dan door een tolk vertaald. Maar als je alleen ben met een client probeer ik het nog wel eems met handen en voeten duidelijk te maken en dit lukt soms nog aardig ook.

Groetjes puck