Puck naar Estland

5 in 1

3-1-2011

De speelhal/ zwembad.

Vandaag zouden Fransesca, ik en de kids naar het zwembad gaan. Ik ging met de kids eerst naar Fransesca der huis en vanuit daar zouden we naar het zwembad gaan. Toen we bij fransesca waren vertelde ze dat er in de buurt ook een speelhal was en dat dat misschien ook wel leuk was om te doen. Omdat Nicolas zijn kinderstoel niet bij mij in de auto paste reed Fransesca zelf. Aangekomen bij de speelhal bleek die dicht te zijn. De volgende dag zou die wel weer open zijn. We zijn toen weer terug naar het huis van Fransesca gereden. Daar pakte zij haar zwemspullen en die van Nicolas en daarna zijn we naar het zwembad gereden. In het zwembad konden we eindelijk een beetje afkoelen en ik kon een beetje opwarmen, omdat er allemaal hotte zwembad wachters liepen

Cool
. Na een uur wilde Fransesca en Nicolas al naar huis. Ik vroeg het aan Hayley en Anthony maar die hadden er nog lang geen genoeg van dus bleven Hayley, Anthony en ik nog wat langer. We waren rond 1 uur in het zwembad en we gingen rond 4 uur half 5 naar huis. Echte water ratjes heb ik dus (net als mij.
Wink
).

Tijdens het zwemmen was te merken dat Dwayne en Helen er niet waren, want Hayley en Anthony waren beide heel lief en ze luisterde ook goed (dat is altijd mooi meegenomen

Laughing
)

4-1-2011

Wat nou vrouwen kunnen niet rijden!!

Vandaag had ik mijn officiële rijles en hier ben ik natuurlijk voor geslaagd

Cool
. Het is niet echt een rij examen, maar gewoon een les van een instructrice. Helen (mijn host moeder, voor de mensen die de andere verhalen nog niet gelezen hadden
Sealed
) had deze rijles voor mij geregeld. Rond 1 uur zou er een auto komen om mij op te halen en dan zou ik moeten laten zien of ik goed kon rijden. Deze lessen hoef je nou niet perse te volgen, maar als Dwayne (mijn host vader) naast je zit en een beetje zenuwachtig zit te doen dan word je zelfvertrouwen daar niet beter op (of ik rij gewoon echt zo slecht
Surprised
). Dus daarom had Helen een les voor mij geregeld. Rond 11 uur kreeg ik een sms of mijn les om half 12 kon, omdat iemand zich had afgemeld. Ik terug ge-sms't dat dat kon en ongeveer een half uur later stond ze op de stoep om te gaan scheuren over de weg van Australië
Laughing
. Toen ik in de auto stapten legde mevrouw de instructrice eerst alles uit en daarna kon ik een slinger aan de sleutels geven om de auto te starten en daar gingen we dan. We hebben door Ellenbrook gereden en hebben ook een stukje snelweg mee gepakt. Tijdens de lessen zei de instructrice dat ik een goede bestuurder was en dat ik ook erg zelfverzekerd reed. Terug gekomen bij mijn huis bedankte ze me voor de plezierige rit. Toen ik binnen kwam vroeg Dwayne of de vrouw nog durfde te rijden nu ze naast mij had gezeten in de passagiers stoel
Tongue out
. Ik vertelde dat de vrouw me een uitstekende en zelfverzekerde bestuurder vond en dat ze het ook een plezierige rit vond. Helen lachte naar Dwayne en zei dat ze ook vond dat ik goed auto rij. Ha ha ha wat nou ik kan geen auto rijden
Cool
. In Nederland gaat het dan niet altijd vlekken loos, maar hier gaat het tot nu toe prima (afkloppen).

5-1-2011

Gamen

Vandaag gingen Helen en Dwayne kleren kopen voor Dwayne zijn nieuwe baan dus ik mocht op de kinderen passen. Gister had Helen nieuwe spelletjes gekocht voor op de playstation waaronder een spelletje van scoobie doo. Hayley vond dit een heel leuk spelletje en was dit aan het spelen toen de ouders weg gingen. Na een tijdje met Hayley gespeeld te hebben werd ik helemaal gek van der. Elke keer als iets niet lukte ging ze zitten huilen en zitten jammeren. Ook is Hayley niet echt een team speler, omdat zij alles in der eentje wil doen en alles beter wil weten (terwijl ik natuurlijk alles beter weet, omdat ik ouder ben

Tongue out
en omdat ik het spel de avond daarvoor al helemaal uitgespeeld had
Cool
). Na een poosje was ik er zo klaar mee dat ik ben gestopt met het spel en toen moest Hayley alles zelf doen. Om de 5 minuten hoorde ik een jammer of gehuil en na een poosje heb ik het spel uitgezet en ben ik samen me hun lekker buiten gaan spelen. Toen niemand meer zin had om buiten te spelen heb ik binnen een film aan gezet Hayley en Anthony voor de tv gezet en heb ze anderhalf uur niet meer gehoord. (En dat was lekker rustig
Laughing
). Toen de film bijna was afgelopen kwamen Dwayne en Helen thuis. Ik vertelde dat Hayley als ze te lang een spel speelt ze vervelend word en gaat jammeren en klagen. Helen toen ook dat ze dat vaker heeft als ze een spel speelt. Dan moet ze er van weg gehaald worden en dan moet ze iets anders gaan doen anders kan ze heel vervelend worden (Daar heeft ze echt dat spel niet voor nodig trouwens).

6-1-2011

Speelhal..

Vandaag zouden we dan echt naar de speelhal gaan. Ik zou rond 1 uur naar Fransesca der huis rijden en dan zouden we vanuit daar naar de speelhal gaan. Als je naar Fransesca rijd kan je 2 kanten op. Normaal neem ik altijd de weg langs de winkel centra's, maar nu reed ik een keer langs de andere weg. Hier in Aussie zijn de wegen soms wat breder dan een normale auto weg. Als de weg breder word dan is dat voor auto's die de bocht om willen en dan hoeven andere automobilisten niet te wachten en kunnen gewoon voorbij de auto rijden. Toen ik over een verbreed stuk weg naderde stond er een endje verder (in plaats van aan de rechterkant van de weg, om de bocht te nemen) een auto in de midden van de weg . Ik was al gas aan het minderen om hem te laten doen wat hij wilde doen (de vraag was echter wat hij nou echt wilde doen). Een paar meter voor mij reed een andere auto en die passeerde de mafkees aan de rechterkant, omdat hij er links niet langs kon. Toen ik dat ook wilde doen gaf de auto ineens gas, terwijl ik hem al aan het passeren was. Het is dat ik gas bij had gegeven anders had ik nou een mooie deuk in mijn auto gehad. Toen ik heelhuids bij Fransesca was gearriveerd met de kids kwam ze met de mededeling dat ze nog even naar het winkelcentrum moest, omdat ze nog een aantal dingetjes moest kopen. Dus wij op naar het winkelcentrum, auto geparkeerd en het winkelcentrum in. Toen we van de parkeerplaats naar de winkel liepen hadden ik en Fransesca het erover dat als je met je host-kinderen loopt dat sommige mensen je aankijken alsof het je eigen kinderen zijn. In het winkelcentrum ging ik toen eens opletten of er echt zo naar je gekeken word en het is inderdaad waar. We waren op een gegeven moment in de supermarkt en Fransesca had ongeveer 3 artikelen wat ze moest afrekenen en er stond een ouder echtpaar voor ons. Op een gegeven moment zei de man van het stel dat we wel voor mochten. Ik bedankte hem vriendelijk (dat meer omdat Fransesca hem alleen voorbij liep) en liep met Hayley en Anthony voorbij het stel. Anthony had mijn hand vast en Hayley liep om me heen. Ik voelde de ogen van het echtpaar branden in mijn rug. Zo af en toe keek ik in hun richting en dan zag je ze zachtjes mompelen en kijken met een glimlach. Op zich wel grappig, maar ik hoef nog even geen kleine etters die de hele dag jammeren en huilen. Als ik een baby krijgt dan is het er eentje die niet wakker word midden in de nacht (zowel dan schop ik manlief eruit

Tongue out
), die uitslaapt totdat ik wakker word, die niet continu huilt en als hij/zij wat groter is niet de hele tijd jammert/zeurt/huilt (maar dat is vast ieders moeders droom
Surprised
). Toen we klaar waren in de supermarkt was het ongeveer 3 uur. Daarna moesten we ook nog een spel ruilen in een game winkel, dus wij op naar de game winkel. Nog geen 2 minuten in de game winkel hoor ik Anthony ineens met een paniekerige stem ‘'I have to go pi pi'' Ik snel tegen Fransesca gezegd dat ik met Anthony naar de wc ging, Hayley het commando gegeven dat ze moest blijven bij Fransesca en ben toen gouw met Anthony naar de wc gegaan. Toen Anthony klaar was gingen we weer richting de game store. Toen we arriveerde was Fransesca met de kids nergens te bekennen. Ik en Anthony zijn toen de weg terug gelopen en liepen Fransesca, Nicolas en Hayley toen tegen het lijf. Toen was het eindelijk tijd om naar de speelhal te gaan (het was toen half 4 uur/4 uur). Hup kids in de auto, (had in de supermarkt smarties gekocht die konden ze dan lekker in de auto opeten) in de gordels gezet en gaan met die banaan op naar de speelhal. Toen we arriveerde zag het er rustig tot verlaten uit(dat is mooi, nergens een wachtrij
Laughing
). Snel de auto's geparkeerd, kinderen uit de auto gehaald en hup richting de ingang. Kom je bij de ingang aan is die hele toko al 1 tot 1,5 uur gesloten!! Fransesca ‘'maar op de site stond dat die tot half 6 open was.'' Ohw dan volgende keer maar weer proberen. Dus weer op naar de auto met 2 protesterende kinderen aan mijn hand (die kon ik gelukkig weer rustig krijgen door ze smarties te geven
Tongue out
). Die had ik in mijn tas gedaan, omdat ze anders in de auto zouden smelten). Samen met Fransesca in haar eigen auto en ik in mijn auto reden we weer naar het huis van Fransesca. Naast Fransesca der huis is een speeltuin. We zijn toen daar maar gaan spelen en de kinderen vonden dit ook wel leuk. Na ongeveer 20 minuten te hebben gespeeld kwam er zo een 50 meter van ons vandaan een gozer aan lopen met een jorkse terriër (Ja ik weet het. Ik zal het vast wel fout neer hebben gezet
Wink
). Toen hij op het gras was liet hij de riem los en liet de hond lekker los lopen. Ik vind honden leuk, dus ik was aan het fluiten en proberen de hond naar mij en Fransesca toe te lokken. Na 5 minuten kwam de hond dan ook naar ons toe gelopen. Ik liep naar het beest toe en aaide het, Fransesca stond boven op de tafel ongeveer te gillen dat ik dat beest weg moest jagen en dat het niet dichter bij haar ik de buurt mocht komen dan ongeveer 20 meter afstand. De baas van de hond kwam na 10 minuten onze richting op lopen om de hond weer te halen en om hem mee te nemen. Fransesca bleef op de tafel staan totdat de hond weg was. Toen ongeveer rond half 5 heb ik de kinderen geroepen en zijn we weer terug naar huis gegaan om daar lekker te gaan eten.

7-1-2011

Uitnodiging.

Vandaag was een lekkere rustige dag. Helen en Dwayne hadden afgesproken met een ander gezin om naar de film te gaan. Helen gaf mij de keuze of ik mee wilde of dat ik thuis bleef. Ik ben toen lekker thuis gebleven en heb aardig wat verhalen getypt voor op mijn site. Ik tik het nu eerst op Word zodat het niet zomaar ineens weg is zoals was gebeurd met dat hele grote verhaal van ‘'de grote ontmoeting''. 's Avonds kreeg ik ineens een belletje van Joe of ik morgen naar Sara (zijn dochter) der verjaardagsfeestje wilde komen. Het maakte niet uit wanneer ik kwam als ik maar kwam

Laughing
(haha evereybody wants me
Tongue out
). Verder op deze dag heb ik eigenlijk niet zo veel gedaan. Ik heb ‘'verschrikkelijke ikke'' gekeken (He is so fluffy I'm gonna die
Cool
haha). Omdat dit verhaal niet zo lang is zal ik wel een paar vragen beantwoorden die jullie soms stellen bij mijn reacties.

  • - Nee gelukkig is hier geen overstroming. Ik zit zo ongeveer hoog en droog tussen/op/naast de bergen. Het enigste waar ik nat van word is de douch of de kinderen die met een waterpistool aan het klooien zijn
    Surprised
  • - Waar ik mijn Salaris aan uitgeef! Aan niks.. Nou ja bijna niks ik heb als eerst van mijn salaris een jurk gekocht. Ik zal er een foto van maken als ik hem aan heb. Dat is tot nu toe het enigste wat ik heb gekocht van mijn welverdiende salaris
    Wink
  • - Mijn kindertjes (Hayley 5 en Anthony 3) zijn schatjes. In het begin moesten ze nog heel erg aan mij wennen en dat was goed te merken, maar nu zijn ze heel lief. Nu komen ze naar me toe om te spelen en vragen ze ook dingen aan me. Dus een fikse verbetering.
  • - Helen begint morgen (maandag 10-1-2011) met werken en Dwayne gaat woensdag naar Sydney voor ongeveer 2 weken. Als hij dan weer terug is dan werkt hij de ene keer thuis en de andere keer gaat hij naar zijn werk (geen idee hoe dat nou allemaal precies zit)
  • - Hayley en Anthony gaan in Februari naar school ik weet niet precies welke datum maar in die maand. Dus dan ga ik het of heel druk
    Surprised
    of lekker rustig
    Tongue out
    krijgen

Ik hoop dat dit een beetje inzicht brengt in hoe het hier is/gaat. Ik ga nu slapen en zal snel weer wat van me laten horen

Laughing

Reacties

Reacties

pa

het is weer een heel leuk verhaal wat je geschreven hebt. ik ben jaloers op je schrijftrant, zo leuk als je het doe.
nou meid sterkte de komende week ,maar dat lukt jou wel de manier waarop jij met kinderen omgaat is geweldig.

Ada Groenewgen

Hallo Puck

Ik heb weer genoten van je verhalen, zo te lezen kan je goed met kinderen omgaan.
En geniet je er ook van maar ook super dat je iemand in de buurt heb voor australise begrippen in ieder geval waar je mee om kan gaan en dingen mee kan doen dan kan je er samen lekker over kletsen.
Je bent zo al een aardige kleuter Juf.
Succes verder en krijg je zo meer vrijheid en zelfstandigheid als zij allebij aan het werk zijn
en jij meer ruimte heb.

Groeten Tante Ada.

Faye

Nou puck ik heb gister op mijn donder gekregen van ester dat ik ook maar eens wat moest schrijven (dus hier ben ik om wat te schrijven;)) nou het zijn inderdaad wel schatjes denk ik als je ze maar vol stampt met smarties dan heb je ook geen last van ze ^_^

nou dan gaat het echte werk dus nu beginnen he nu mag je echt aan de slag pa en ma gaan weg en puck past thuis op de kindertjes met de smarties in de aanslag ;) (joke)
maar iniedergeval veel plezier en ik spreek je wel weer op skype of msn
(K)

Lidwine

Hallo Puck,
Je bent weer lekker ondernemend en je weet goed hoe je de kindjes aan moet pakken.
Het is een goede leerschool om er achter te komen dat een gezinnetje hebben veel van je vraagt, dus Puck neem het er nog even van nu is er nog veel ruimte om je leventje zo in te richten zoals je nu hebt gedaan en dat is goed om te doen.
Succes de komende tijd weer. Veel zon en gezelligheid.
Vriendelijke groeten, Lidwine

bassie

kuuck top story ik ben blij dat je lekker makkelijke woorden maakt van de normaal moeilijk uitziende woorden nu is het ook voor mij te volgen:):) het was trouwens yorkse terrier ik heb het op moeten zoeken :P:P

xxx

Liane

Hallootjes!
Nou ik heb zo'n beetje al je verhalen zitten lezen.
Volgens mij gaat het lekker daaro! Leuk hoor!
Je kunt boeiend schrijven. Ben ook wel een beetje jaloers op je. Jij in dat heerlijke zonnige weer en wij zitten hier in de regen en winterse kou.
Ik kijk uit naar je volgende avonturen......
Liefs,
Li

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active