Puck naar Estland

Korte verhaaltjes

10-1-2011

Makkie an.

Vandaag een lekker rustig dagje. Het was Helen der eerste werkdag dus die was de hele dag weg. Dwayne was nog wel gewoon thuis, maar die was druk bezig met het inpakken van zijn tas en aan het zoeken naar spullen die hij mee moest nemen. Dus over vandaag valt eigenlijk niet zo veel te vertellen.

11-11-2011 (haha nog meer 11111tjes)

Dokters bezoek

Vandaag moest ik naar de dokter (wees gerust niks ernstig). Ik ging naar de dokter voor mijn duikers test. Er worden dan allemaal testjes bij je gedaan en dan gaan ze kijken of je geschikt ben om te duiken. Toen ik binnen kwam vertelde ik waarvoor ik kwam en toen mocht ik gelijk in een bekertje plassen

Sealed
. Dus ik met dat potje naar de wc. Het eerste wat ik me afvroeg waar ze dit in godsnaam voor nodig hadden, maar goed zij wilde mijn plas nou best dan vul ik dat bekertje tot de rand ook!! Dus ik weer terug naar de balie met mijn potje en ik gaf het weer terug en ze keek me met zo een hoofd aan ‘'uhm.... Maar we hoefde maar een klein beetje'' en daarna zo een gemaakte lag erachteraan. Maar goed
Tongue out
hierna mocht ik plaats nemen in de wachtruimte. Na 5 minuten wachten werd ik ineens gebeld door Dwayne (hij had me gebracht en was met de kinderen naar het winkelcentrum gegaan om dingen te kopen die hij nog nodig had voor in Sydney)Ik liep naar buiten en nam op. ‘'Uhm... ja... hoii... Ja ik ben je vergeten om geld te geven om te betalen voor de dokter'' Ik zei hem dat er geen probleem was en dat ik het wel zou betalen en dat ik het wel terug zou krijgen. Na een verlegen uhm... ja ok.. zie je straks hing ik op en liep weer naar binnen. Voordat ik wou gaan zitten vroeg een goed uitziende jonge man mijn nummer... hahah ok grapje
Cool
Nee hij vroeg of mijn naam Silvia was
Sealed
. Als dit zo was dan had de zuster mijn naam geroepen. Ik bedankte hem vriendelijk en liep naar de richting die hij aanwees en toen liep ik bijna op tegen de zuster die mij kwam halen. Ik stelde me voor en liep de zuster achterna. Toen we ik in haar kamertje kwam werd ik gemeten, gewogen, werd mijn pols gemeten en moest ik in een buisje blazen (gelukkig had ik niet gedronken
Tongue out
). Nadat dit alles was gedaan gingen we naar een andere kamer om daar mijn gehoor te meten. Als ik een piepje hoorde moest ik mijn duim opsteken. Deze test ging goed, af en toe wist ik alleen niet wat nou een piepje was of dat het een inbeelding was, maar volgens de mevrouw de zuster ging het heel goed. Na deze test mocht ik weer plaats nemen in de wachtkamer. Na weer 5 minuutjes wachten kwam er een mannelijke dokter die mijn naam noemde. Ik mocht met hem mee zijn kamer in en hij ging ook nog een aantal testjes doen. Ik moest zijn vinger volgen, mijn neus en zijn vinger aan raken, mijn ogen dicht doen en dan zou hij me een duw geven, met een hamertje op mijn knieën slaan en met een stethoscoop horen of mijn hartje wel goed klopte. En toen moest ik handtekeningen zetten en toen was ik klaar. En nu ben ik helemaal goedgekeurd en ga ik de 31ste beginnen met mijn duiklessen
Laughing
. Na der dokter zijn we naar de duikers winkel gegaan om me in te schrijven. Het is leuk om zo iets te doen, maar het is wel super duur. Toen ik mezelf had ingeschreven was het tijd om naar huis te gaan. Thuis verder niet veel gedaan. Morgen ochtend heel vroeg gaat Dwayne voor ongeveer 2 weken naar Sydney en dan beginnen mijn werkdagen pas echt.

12-1-2011

‘Big Hayley'

Vanochtend kon ik lichtelijk uitslapen. De kinderen werden vanochtend opgevangen door ‘big Hayley'. Hayley is al 3 jaar lang de vaste oppas van kleine Hayley en Anthony (ik weet het, het is lastig. Ik moest er in het begin ook aan wennen). Vanochtend kwam Big hayley dus op de kids passen en kon ik net even iets langer slapen dan normaal. Vandaag heeft ze niet echt veel bijzonders met de kids gedaan, maar morgen gaan we met ze naar de film ‘'Yogi bear''. 's Middags was het mijn beurt om op te passen. Zo nou ik heb het wel geweten. Ik dacht nou dat doe ik wel even, maar dat had ik mooi mis. Ze waren me continu aan het uitproberen en aan het jammeren. Het is wel te merken dat ze nog aan mij moeten wennen, maar dat geeft niet, want ik ben hier nog wel een tijdje. Toen Helen thuis kwam lag Anthony te slapen, maar goed ook want die had de hele middag zitten jammeren. Nadat Helen Anthony had wakker geknuffeld ging ze koken. Ik liep naar haar toe en bood aan om de morgen te koken . Hier was Helen heel blij mee. 's Avonds hebben de kinderen lekker in het grote bad van Dwayne en Helen gebadderd en daarna zijn we ook naar bed gegaan.

13-1-2011

The movie.

Vandaag gingen Big Hayley, Hayley, Anthony en ik naar de film ‘'Yogyi bear'' Het is een leuke film, maar de stem van Jogy is echt super irritant en Anna Faris speelde ook mee in de film, maar die had beter bij de film scarie movie kunnen blijven. Ze kwam in Yogi bear niet tot haar recht. De bioscopen hier zijn ook veel anders dan bij ons. Wij hebben lekkere ruim zittende stoelen en dit was stoel maatje XXS dus niet helemaal voor mij gemaakt!! Volgens mij hadden ze ook beenruimte maatje XS, want ik moest mijn benen ongeveer in mijn nek leggen (wat hebben wij het somstoch goed in onse kouwe kikkerlantje

Wink
). Na de film gingen we weer richting huis. Thuis aangekomen bleef Big Hayley nog een half uurtje en vertok daarna weer naar huis. Morgen zou ze weer komen en dan zou ze gaan zwemmen met de kinderen. 's Middags ging gesmeerd. Ik ben samen met Hayley en Anthony boodschappen wezen doen voor het avond eten, want ik zou deze avond gaan koken (dat had ik beter niet neer kunnen zetten, want dit kan tegen mij gebruikt worden
Tongue out
). Ik had voor morgen ook nog cake beslag gekocht zodat we iets leuks te doen hebben voor morgen. 's Avonds heb ik macaroni gekookt en iedereen vond het lekker. Normaal zit Anthony altijd te zaniken dat hij niet van paprika of wortel houd en deze keer had ik het ook door het eten gedaan, maar hij zei hij niks over. Dus ik heb het goed gedaan
Laughing

14-1-2011

Uitslapen.

Zo wat heb ik lekker uit kunnen slapen vanmorgen. Anthony werd pas om 7 uur wakker (waarschijnlijk omdat ik iets te veel eten op zijn bord had gedaan) en dat is al een vorm van uitslapen. Omdat Big Hayley er vanochtend ook was hoefde ik ook niet vroeg op te staan. Zij ging samen met Hayley en Anthony naar het zwembad dus het was helemaal stil in huis

Laughing
. Nu heb ik dus uitgeslapen tot 9 uur/ half 10 en dat was best lekker. Geen geschreeuw of speelgoed dat geluid maakt. De kinderen kwamen rond half 12 weer thuis en toen was het mijn beurt om op ze te passen. 's Middags ben ik samen met Hayley en Anthony lekker cakejes bakken. Toen we klaar waren wisten Anthony en Hayley niet hoe gouw ze de cake schaal uit moesten likken. Nadat de cakejes af waren gekoeld heb ik er een laagje vanille over heen gesmeerd en daarna konden ze versierd worden. Hayley versierde haar cakeje met roze, geel en witte sprinkels en Anthony ook met roze, wit en gele sprinkels. De andere cakejes wilde ze niet versieren, want zo gouw ze 1 cakeje klaar hadden rende ze naar hun kleine tafeltje en aten hun eigen zelf gemaakte cakeje op. Dus ik kon mooi de andere cakejes versieren en de grootste voor mezelf eruit halen
Tongue out
. 's avonds is zo goed als iedere avond het zelfde ritueel. Na het eten gaan de kinderen buiten spelen en de ouders en ik moeten dan mee. Als het half 7 of 7 uur is dan gaan de kinderen in bad en daarna worden ze naar bed gebracht, krijgen ze een fles met melk en worden ze voorgelezen. Als dit hele ritueel is behandeld gaan ze slapen en word er door Helen en Dwayne (en nu ik er ben ook door mij
Cool
) film gekeken in de media kamer.

Nou mogen jullie 3 keer raden wat er deze avond gedaan werd (inderdaad precies hetzelfde als elke andere avond

Wink
) Weltruste Xx

Reacties

Reacties

steffi

zozo jij kan uitslapen. waarom is die vaste oppas er, jij ben toch een vaste oppas wel een beetje gek, maar ook wel erg relaxt. leuk ook dat je een vriendin daar heb volgens mij is ze wel een beetje een tutje maar er is een foto van heb bijna altijd gelijk hahah! veeel plezier puckiee maar dat lukt je wel;)

Lidwine en Bert

Leuk Puck die foto's van je vader en van Opa van vroeger. Zelfs wij hebben niet eens zulke foto's van de tuin van vroeger met onze broer en opa.
Leuk om dat terug te zien op jou site.
Je hebt wel een relaxed oppas adresje zeg met veel mogelijkheden om je te ontwikkelen.
Veel plezier de komende tijd .
Vriendelijke groeten, Lidwine en Bert

Svenja

Wat heb je het toch vreselijk zwaar he nichtje?
Haha, jeetje, volgens mij zit je er helemaal prima! :)
Het klinkt allemaal erg leuk en duiken, wat geweldig!

Nou meid succes met oppassen verder!
En ik lees trouw mee hoor ;)

Liefs x

bas

heey kuuck

weer een verhaal weer tijd van me leven verspilt door te lezen wat jij allemaal wel doet en ik hier niet kan. althans duiken in de zwet is volgens mij geen pretje:)

klinkt allemaal heel super en kan je niet mijn nummer geven aan big haley ik ben ten slotte wel BIG bas:P

xx bas

henk en sjaan

ha die puck

wij genieten en lachen (veel) mee.
zag een foto van schaatsen op de holle watering.
misschien vinden de aussies dit dan ook leuk:
clip die ik net heb gemaakt over hollandse ijspret
(met engelse tekst !)
http://www.youtube.com/watch?v=rbaYGNKN1nk
veel plezier nog daar,
henk en sjaan

Jeanette de Brabander 's Gravenzande

Hoi Puck ik hoor het al je heb het best naar je zin daar, geniet er van, het is een mooi land.
Peter kom zondag weer terug uit Melbourne hij is daar 3 maanden geweest voor zijn werk, en vond het jammer dat die niet mocht blijven.
De kerst en nieuwjaar was die bij Jeanette in Melbourne. Hij heeft ook een wandeling gemaakt van een paar dagden op Tasmanie moet erg mooi zijn.

We skypen veel met hun Lindy roep als ze 's morgens wakker wordt oma Nettie bellen en dan gaat de computer aan, mag oma voor lezen en liedjes zingen en kan Jeanette gewoon haar gang gaan, oppas op afstand.
Marvin spreekt al een aardig woordje engels en heeft het erg naar zijn zin op school.

Verder alles goed hier, nog 4 weken en dan komt de baby bij Carolien en Marcel, kunnen we ook hier een kleinkind bewonderen.

Puck veel plezier daar douwnonder en maak er iets moois van waar je je hele leven op terug kunt kijken.

Groetjes uit 's Gravenzande Jeanette en Sjaak

Floor

Hey Syl!!!
Want zo heet je echt wel liegbeest! ;)
Leuke verhaaltjes weer.

Louise

Ha Puck,

Wat een verhalen toch allemaal zeg! Ben stiekem zo jaloers op jou! .
Geniet er lekker van!

Xx Louise

P.s. Bij de welpen missen we je wel hoor!!

petra

hoi lieve kuuk,
heerlijk om je net op skype weer te zien en te horen.
jij hebt het daar super naar je zin. dat straal je uit.
leuk om te zien.
ook super al die reacties van al iedereen op je reismee site kunnen wij ook weer van mee genieten.
slaap lekker en tot gauw maar weer.
liefs xxx het thuis front xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active