Puck naar Estland

Help Fransesca gaat rijden!!

Vandaag was er een nieuwe oppas genaamd Mellisa. Melissa is een vrouw van 32 die erg stilletjes, maar aardig over komt. Ze heeft een kind van 16 (reken maar uit

Surprised
) en komt hier bij de Millen familie zo nu en dan oppassen. 's Ochtends en een deel van de middag was Mellisa dus lekker bezig met de kinderen en dus kon ik een boekje lezen. Om 2 uur ging Mellisa naar huis en was de beurt weer aan mij om Anthony en Hayley te passen. Dit ging allemaal prima. Tijdens het oppassen stuurde Fransesca me een sms of ik 's avonds gezellig langs wilde komen. Nathalie een au pair en Vilja een Au pair die nieuw is zouden ook langs komen. Ik wilde deze au pairs wel leren kennen dus ik zou 's avonds naar Fransesca gaan en de 2 andere au pairs leren kennen. Maar eerst moest ik nog gewoon oppassen tot Helen thuis zou komen. Toen Helen thuis was hebben we gegeten. Anthony en Hayley deden zo lang over hun eten dat ze daarna gelijk in bad gingen en naar bed. Toen Anhony en Helen in hun bed lagen pakte ik mijn spullen, zei Helen gedag en vertrok naar Fransesca. Toen ik richting Fransesca reed deed mijn tom tom het niet ik wist niet waarom die het niet deed, maar ik moest het zonder tom tom zien te redden. Gelukkig wist ik Fransesca's huis te vinden zonder tom tom. Toen ik bij Fransesca aankwam zag ik het probleem. Op de bovenkant van je oplader van de tom tom hoort een drukknop te zitten, maar die zat er bij mij niet op (2 of 3 dagen eerder had Anthony met de oplader van de tom tom gespeeld
Undecided
. Ra ra hoe die kwijt is geraakt). Toen ik mijn spullen neer zette zei Fransesca dat Vilja en Nathalie niet zouden komen, omdat ze moe waren of niet weg konden. (leer ik ze nog steeds niet kennen
Frown
). Uiteindelijk zijn we met zijn 2en naar het strand gegaan. Het eerste wat Fransesca vroeg toen we naar de auto liepen was of ik wilde reiden ik vond dat niet zo een goed idee, omdat zij heeft een auto waarin je moet schakelen en ik heb een automaat (en aangezien alles hier anders om is lijkt me dat een slecht idee). Toen we hadden we besloten naar wel strand we gingen starte Fransesca de auto en gingen we op pad. Ik heb 1 keer eerder bij Fransesca in de auto gezeten toen reed ze nog redelijk normaal, maar deze keer had ik echt doods angsten
Surprised
( dat is waarschijnlijk nog zacht uitgedrukt). Tijdens het rijden zat Fransesca continu te zuchten dat ze na 10 minuten rijden al zo moe werd en of ik niet wilde rijden
Sealed
(ik had uiteindelijk beter kunnen rijden
Undecided
ik denk dat dat misschien veiliger had geweest). Onderweg dacht ik dat Fransesca van weg helft wilde wisselen, want ze begon op 2 weg helften te rijden na een poosje kwam ik erachter dat ze eigenlijk helemaal niet wist waar ze wilde rijden, want ze bleef in het midden van 2 weg helften rijden dus niemand kon ons passeren. Er waren allemaal auto's aan het toeteren, maar ze scheen het waarschijnlijk niet te horen, want ze bleef gewoon over de witte streep rijden. Na ongeveer 10 minuten ging ze eindelijk weer op 1 weg helft rijden(I am save again). Toen we nog geen 5 minuten normaal op 1 weghelft reden wisselde Fransesca ineens van weg helft en knalde bijna een auto van de rijbaan (weer een toeterende auto
Yell
). Gelukkig waren we nu bijna bij onze bestemming en we hoefde alleen nog maar ergens rechts een parkeerplaats op te gaan. ‘'ohw laat ik dan maar even van baan wisselen'' Uhm... Fransesca dat kun je wel doen, maar die rechter baan waar je nu op rijd is voor onze tegen liggers
Surprised
Ze wist niet hoe snel ze weer naar de linker rijbaan moest sturen (zonder te kijken, waardoor ik dus bijna weer voor ansjovis kon spelen!!) Na EINDELIJK de parkeerplaats op gereden te zijn dacht ik veilig te zijn (hoe verkeerd kon ik wezen). Op de hele parkeerplaat stond maar 1 andere auto. Toen ik goed keek zag ik dat er op de achterbank in de auto 2 mensen druk bezig waren
Tongue out
(1 van hun was zeker zijn/haar lens kwijt
Cool
). Fransesca vroeg wat die 2 mensen daar aan het doen waren (hoe naïef kan je zijn!!) ‘'Ik denk dat ze sex hebben'' zei ik.Ik denk dat ik dat beter niet had kunnen zeggen, want het enigste was ze toen nog wilde is zo snel mogelijk van die parkeerplaats weg rijden
Surprised
(Ik dacht even dat ik gek werk. Was in eindelijk veilig wilde die gek weer de weg op). Ik zei dat ze gewoon rustig moest blijven haar auto moest parkeren en dat wij dan gewoon naar het strand zouden gaan. ‘'ja... maar... willen die mensen dan niet alleen zijn'' ‘'ha ha dan hadden ze maar een andere parkeerplaats moeten zoeken. Doe niet moeilijk en parkeer gewoon je auto wij gaan toch naar het strand dus zet hem gewoon hier neer''. En gelukkig parkeerde ze haar auto (yes, I am save
Laughing
) Toen we op het strand waren, hebben we lekker pootje gebadderd en foto's gemaakt. Om 11 liepen we richting de auto en zagen een restaurantje. We liepen naar binnen om daar wat te drinken. Ik wilde een wijntje nemen, maar toen ik de prijzen zag had ik gelijk geen dorst meer. We bedankte de serveerster en liepen naar de auto (ohww god daar gaan we weer
Frown
). Weer vroeg Fransesca of ik wilde rijden. Ik zei WEER dat ik dat liever niet deed, omdat ik bang was dat ik ongelukken maak in haar auto, omdat haar auto een schakel is. Met veel gezucht en gesteund ging ze achter het stuur zitten en toen vertrokken we weer richting haar huis. Tijdens het reiden vertelde ze dat als ze met Nathalie ergens heen reed dat nathalie altijd wisselde met haar als ze moe was. Dat vond ze altijd wel erg fijn (
Yell
Ik ben nathalie niet, en nathalie is nog gek ook dat ze dat doet!!). Zo bleef ze de hele reis een beetje kakkelen en ik zat maar met mijn handjes gevouwen en te hopen dat ze niet op een andere auto zou knallen. Als ze moet remmen voor een stoplicht dan remt ze pas 10 meter voor de witte streep. Ook al staat er een auto 10 meter is genoeg denkt ze (ik zit dan net nog niet met me gezicht tegen de vooruit!!) Toen we (gelukkig levend) bij haar huis aan waren gekomen aten we wat en gingen daarna boven bij haar op het balkon zitten. Op het balkon aangekomen kreeg ik een sms van moeders (ik ben ongeveer een uur bezig geweest om een sms terug te sturen, omdat me telefoon niet helemaal meewerkte). Tijdens dat ik terug zat te smsen zat Fransesca chips te eten en was ze aan het vertellen over Nathalie en Romy (beide ook au pair). Ik luisterde half en zei zo nu en dan eens ja of knikte. Ruim een uur later was ik eindelijk klaar met smsen en besloot toen naar mijn bed te gaan. Ik wilde ook graag naar binnen, omdat ik een aantal muggen had zien vliegen (ik had mezelf gewassen dus ik kon het niet wezen)en aangezien ik altijd de pineut ben met de beesten wilde ik naar binnen. Binnen in het huis keek ik naar mijn benen en ik kon zo 5 muggenbulten tellen. 1tje jeukte al gelijk heel erg. Toen ik er de volgende ochtend naar keek was die helemaal rood en zag er raar uit (niks ernstig heb gewoon te veel gekrabd). 's Ochtends heb ik wat gegeten en ik ben om half 11 weer terug naar huis gereden zonder tom tom. En ik heb het weer prima kunnen vinden
Laughing
Thuis aangekomen had ik de auto in de garage geparkeerd en liep het huis binnen. Ik schrok me toen het heen en weer, want het alarm ging toen heel hard af (ik was het alarm vergeten uit te zetten
Tongue out
). Na vlug het alarm uitgezet te hebben had ik het huis lekker voor mezelf. Big Hayley was op Hayley en Anthony aan het passen en ik kon lekker doen wat ik wilde. Toen ze weer thuis kwamen waren Anthony en Hayley gezellig. Rond half 3 kwam Helen weer thuis. Ze had vrijgenomen, omdat ze om 3 uur de jakoezie kwamen brengen (ja een jakoezie
Laughing
Die heeft Helen van haar broer over gekocht voor de helft van de prijs En ja ik weet het ik heb het hier echt heel erg rot). En om 3 uur kwamen er inderdaad 3 mannen een jakoezie brengen. En die mannen waren nog lekker ook
Cool
(daar zou ik zegmaar wel een beschuitje mee willen eten
Tongue out
) Toen de jakoezie was geplaatst gooide helen de tuinslang erin en liet hem vol lopen met water. Na het eten was de jakoezie eindelijk goed gevuld en Hayley en Anthony konden niet wachten totdat ze er in konden (ze hadden beter een dagje kunnen wachten, want het water was koud
Surprised
). Hayley begon na 5 minuten al te rillen terwijl Anthony nog vrolijk aan het rond spartelen was. Helen en ik hebben ze er toen maar uitgehaald en in bad gedaan en daarna lekker naar bed gebracht. Ik en Helen hebben toen de kids lagen te slapen onder het genot van een wijntje CSI gekeken. Daarna ging Helen naar bed en ik ben naar mijn kamer gegaan en heb nog een beetje gecomputerd. Daarna ging ik slapen, met het uitzicht dat ik morgen lekker uit kan slapen
Laughing

Reacties

Reacties

Floor

Puck bij deze verbied ik jou om nog bij die fransiska of weet ik veel in de auto te stappen. Straks dan moeten de dixie chicks met z'n 3e door het leven en dat kan gewoon echt niet. Dus!!

Joke

Hoi Puck,
Je hebt wel een lekker releaxt leventje daar. Geniet er maar heerlijk van. Leuk dat je nu nog een paar andere au pairs leert kennen. Dan kun je ook hun ervaringen eens horen en met ze er op uittrekken. Afwisseling is altijd wel prettig. Je autorit was wel spannend zeg met Francesca. Je kunt beter denk ik zelf gaan rijden als ik het zo lees. Leuk dat je die oude foto's van Joe hebt gekregen. Dat is echte nostalgie. Opa en jouw vader Wim daar in de kas te zien werken. Nog veel plezier en mooi weer toegewenst daar in Australie.
Groetjes Joke

Lidwine Vennink

Hallo Puck,
Hoeveel levens heb jij, ga je er nog een paar sparen als je nog eens met Francesca mee rijdt.
We willen je wel heel terug zien in Nederland.
Geniet van alles om je heen en klim regelmatig in de Jacuzzie met de kids.
Veel liefs Bert en Lidwine

Ess

Puckieee!
Essie jou missen! en omdat ik je niet nóg langer dan die 8, inmiddels 7, maanden wil missen zullen we die Fransesca toch moeten verbieden jou nog rond te mogen rijden vrees ik. Wat een kind joh hahaha!
t klinkt wel allemaal super leuk wat je daar allemaal beleefd enzo. heeeerlijk! Je zal vast ook hard moeten werken maar al je leuke verhaaltjes klinken toch errug goed en relaxt! ben stiekem een beetje jaloers, zeker op die jacuzzii!!!
Doe je voorzichtig!
XXXXXX Essiee

Bep

Ha Puck,
Je bent daar alweer ruim een maand! Zo te lezen geniet je van alle nieuwe belevenissen. En wat voor nieuwe belevenissen!!!!! Wat ik erg leuk vond was een foto van Jos te zien vanuit Perth. Zo te lezen heb je geen vast patroon voor het oppassen van de kinderen maar het weer is er uitstekend zo tussen de regels door te lezen. Heb je al plannen wat je wil gaan doen na deze zes maanden? Wat je wil gaan zien en met wie? Je kan niet vroeg genoeg beginnen met plannen maken, veranderen kan altijd nog. Puck geniet van elke dag.
Hartelijke groet,
Bep

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active