Puck naar Estland

Duiken.

1-2-2011

Stiekem geslaagd.

Vandaag waren Hayley en Anthony niet zo heel erg leuk. Ze waren sacherijnig en toen ik met Anthony een spelletje aan het doen was spuugde Hayley in mijn gezicht (Ieeewww

Undecided
). Ik kan veel hebben. Ik vind het niet erg om snottebellen af te vegen. Vieze stinkende poepluiers te verschonen, maar als iemand in mijn gezicht spuugt dat vind ik zo ontzettend ranzig. Ik heb haar opgepakt en in der kamer gezet. Ik heb niks tegen Dwayne en Helen verteld toen die thuis kwamen, omdat het waarschijnlijk de eerste en de laatste keer zal zijn. Vanavond toen ik naar duiklessen ging had ik netjes al mijn huiswerk gemaakt
Tongue out
ook dat wat we gister al moesten hebben. Toen we alles hadden doorgenomen kregen we de grote toets (die moet je halen anders mag je niet duiken). Ik wist dat we 1 deze dagen een toets zouden hebben, maar ik dacht dat dat aan het eind van de week zou zijn en niet gelijk vandaag
Surprised
(ik had wel alvast geleerd, maar niet zo super goed!!). Daar ging ik dan, iedereen was voor mij klaar (natuurlijk!!) en als je klaar was dan mocht je naar huis gaan (iedereen van mijn groep was geslaagd). Toen ik uiteindelijk klaar was zag ik mijn leraar met een bedenkelijk hoofd alles nakijken. Toen ik terug kwam van de wc keek de leraar me aan en het enigste wat ik kon zeggen was ‘'en met hoeveel ben ik gezakt!?
Sealed
'' Hij wenkte dat ik naar hem toe moest komen en op een fluistertoon (omdat er nog 1 andere persoon rond liep in het klas lokaal, omdat zij mee reed met de leraar) zei hij hoe alles eruit zag. Bij het gedeelte waar je moest rekenen had ik zo goed als alles fout en bij de eerst 10 vragen kon hij bijna niet achterhalen welk antwoord ik nou had aangekruist (Bij de eerste vragen had ik te snel iets aangekruist en niet goed nagedacht over de vraag, dus had ik uiteindelijk 2 of 3 vakjes bij 1 vraag aangekruist en de goed omcirkeld). Doordat de eerste 10 vragen er zo onduidelijk uit zagen kon hij het 1 en ander veranderen en daardoor had ik het net aan gehaald (eigenlijk niet maar dus toch wel.... En nee DC'tjes daar heb ik niks voor hoeven doen
Wink
). Ik bedankte hem vriendelijk en het enigste wat hij zei was dat ik super goed mijn best moest doen met het duiken zelf (dat moet niet zo moeilijk zijn aangezien ik een geboren water rat ben
Tongue out
). Daarna vertrok ik met mijn hart in mijn keel naar huis. Met de gedachten dat het theorie gedeelte gelukkig over is.

2-2-2011

Hayley's eerste schooldag.

Vandaag ging Hayley voor de eerste dag naar school. De vakantie is afgelopen dus alle kinderen gaan weer naar school. Vanaf nu mag ik Hayley iedere dag naar school brengen en haar halen als school is afgelopen. Rond 10 over 8 zei Dwayne dat het tijd was om naar school te gaan hij zou voor me reiden om te laten zien waar haar school was. (ik had er 1 keer langs gereden met Helen en had verder geen idee waar het was). Toen we aan kwamen bij haar school moesten we een plekje zoeken om te parkeren. Het was echt super druk dus we moesten best ver van de school parkeren. Dwayne liep mee naar de klas waar ik Hayley voortaan moest brengen en moest halen en bleef wachten totdat de schoolbel ging en liet toen zien wat er allemaal moest gebeuren (Hayley had 3 tassen bij zich 1 gewone school tas en 2 tassen vol stiften, potloden, lijm zonnebrand, tissues, een kussen, wit papier en gekleurd papier en nog veel meer school spulletjes). Ik weet niet hoe dat zit in Nederland, maar ik hoefde niet voor mijn eigen spullen te zorgen dat regelt de school zelf, maar goed ik ben nu niet in Nederland

Sealed
. Nadat we de 2 tassen met schoolspullen hadden gedumpt in een hoek moesten we de schooltas van Hayley uitpakken. Er staan een paar dozen waar je de agenda's van de kinderen in moet doen (hier schrijft de juf dingen in die belangrijk zijn of die er gaan gebeuren), er is een doos voor het fruit dat ieder kind mee moet nemen, en een doos voor de lunch boxen. Nadat de tas is uitgepakt moet je je naam op het bord hangen zodat de juf weet dat je er bent en dan licht er op de tafel een blaadje met je naam die je dan moet overtrekken en als je dat 3 keer heb gedaan dan mag je een puzzel maken of een boekje lezen. Toen we de tas hadden uitgepakt en hayley der naam had geschreven gingen dwayne en ik er vandoor. Toen ik en Anthony richting de auto liepen zagen we tussen het hekwerk een hele grote dikke spin zitten. Dus ik gelijk zoeken in mijn tas naar mijn camera maar die had ik helaas thuis laten liggen (stom, stom, stom
Yell
). Dan de volgende keer maar. Thuis lekker met Anthony gespeeld en ik moet eerlijk zeggen het was lekker rustig zonder Hayley. Om kwart voor 3 reden Anthony en ik weer richting school om Hayley op te halen. Ik was bang dat ik de weg was vergeten, maar ik wist in 1 keer de goede weg te vinden
Laughing
. Toen we Hayley op hadden gehaald en weer thuis waren ruimde ik Hayley der tas op en konden Hayley en Anthony lekker spelen. Toen ik alles had opgeruimd ging ik op de stoel zitten en deed ik net of ik sliep. Ineens kwam Hayley op me aflopen en ik hoorde een roggelend geluid en voordat ik ook maar op kon staan had Hayley alweer op me gespuugd (Zoals ik gister al had verteld dit vind ik dus echt ontzettend GOOR
Yell
). Weer sleepte ik Hayley naar haar kamer en hield een hele preek over dat het niet netjes is en dat het ook onwijs smerig is dat ze dat deed en dat ze voorlopig even in haar kamer kon door brengen. Daarna ben ik weer met Anthony gaan spelen. 's Avonds heb ik weer niks tegen Dwayne en Helen (Het schoot er eigenlijk een beetje bij in omdat ik duikles had). Vandaag de eerste officiële duikersles in het water
Laughing
(Ik mag dan een geboren waterrat zijn, maar ik schijt wel 7 kleuren). Aangekomen bij het zwembad moesten we eerst al onze spullen richting het zwembad sjouwen en dat was op zich best te doen, maar de gevulde tanken zijn best zwaar (je moet er wat voor over hebben
Wink
). Toen alles spullen bij het zwembad waren moesten we onze tank inorde maken met Voordat we begonnen met ons zelf in onze duikpakken te hijsen moesten we eerst 4 baantjes zwemmen in het zwembad. Maakte niet uit of je de borstkrol, de schoolslag of de wat dan ook deed als je maar 4 baantjes maakte. Toen ik in het water sprong kwam ik er gelijk al achter dat ik niet de ideale bikini had aan getrokken. Het broekje zakte van me hol af en mijn top had ik beter in me nek kunnen vast binden, want die zat iets wat te los (gelukkig zag niemand dat in het water
Tongue out
). Na 4 baantjes mocht je uit het zwembad en moest je je duikpak aantrekken (je hebt verschillende pakken, maar onze pakken bestonden uit een broek die tot onder je oksels reikt en een jas). Iedereen had zijn pak in ongeveer 10 minuten aan en ik heb er uiteindelijk wel een half uur over gedaan als het niet langer was (misschien een maatje te klein
Frown
). Nadat ik mezelf eindelijk in mijn duikpak had gehezen (ik zag er uit als een rollade en liep als een pinguïn) pakte ik mijn duik gear en legde dit in het zwembad. Daarna ging ik zelf het zwembad in om mijn tank op mijn rug te doen en daarna kon de pret beginnen. In het water moesten we allemaal dingen doen. Je moest water in je duikbril doen en dan met je neus al dat water eruit blazen. En je moest je duikbril afdoen en daarna weer opzetten en dan proberen het water uit je duikbril te krijgen en in de tussentijd gewoon door blijven adem door de mond.
Surprised
(heus niet zo makkelijk als het lijkt). Zo hebben we allemaal oefeningen gedaan. Ik dacht dat het moeilijker zou zijn, maar dat was het gelukkig niet
Laughing
.

Morgen gaan we in het diepe zwembad (hopen dat het net zo makkelijk is als in het ondiepe zwembad

Wink
).

3-2-2011

Parkeren.

Vandaag was het Hayley's 2de schooldag. Ik was om 8 uur vertrokken zodat ik optijd bij haar school was. En ik was inderdaad optijd

Cool
. Toen ik gister aankwam bij school moesten we ver weg parkeren, maar vandaag kon ik dicht bij school parkeren
Laughing
. (voortaan dus om 8 uur vertrekken). Deze keer had ik wel mijn camera mee genomen dus ik kon een foto maken van die grote spin die ik gister had gezien. Toen we Hayley hadden afgezet op school gingen ik en Anthony naar huis en hebben we cijfers geoefend. Anthony kan wel tellen, maar hij haalt zo nu en dan de cijfers nog wel eens door elkaar. Na de cijfers geoefend te hebben ben ik met hem naar Joondalup gegaan om mijn duikerspak te ruilen voor een maatje groter (in Joondalup is de duikerswinkel
Wink
). En hij bleek inderdaad te klein te zijn de meneer achter de toonbank zei het ook. 's Avonds weer duiklessen en dit keer mochten we in het diepen. Mijn duikpak paste in 1 keer
Tongue out
. Dus ik kon tegelijk met de anderen het zwembad in
Laughing
. De duikles ging goed. We moesten weer allemaal trucjes doen. Je moest je gewicht gordel af doen en proberen dan op de bodem te blijven. Iedereen lukte het maar bij ik begon toch te zweven in het water, maar het is me uiteindelijk gelukt om niet naar de oppervlakte te gaan en mijn gewichtsgordel om te krijgen (dit is toch moeilijker dan het lijkt
Surprised
). Ook was ik als eerste door mijn lucht heen dus ik moest er als eerste uit.

4-2-2011

Vandaag een rustig dagje. Vanavond heb ik geen duikersles dus ik kan me mentaal voorbereiden voor morgen. Hayley naar school gebracht (ik was weer op tijd dus kon mijn auto lekker dichtbij parkeren

Cool
). en daarna met Anthony in het winkelcentrum gaan kijken. Uiteindelijk heb ik niks gevonden (maar goed ook bespaard weer geld!!) en toen ben ik naar huis gegaan en ben weer cijfers gaan oefenen met Anthony. Na een tijdje was hij het zat en begon hij te dreinen dus zijn we in zijn kamer gaan spelen. Toen was het al weer tijd om Hayley op te halen. Hiervoor moet je ook op tijd vertrekken anders moet je ook ver lopen. Ik was hiervoor gelukkig ook op tijd vertrokken dus we konden weer dicht bij school parkeren. Niet normaal hoe en gekkenhuis het is met parkeren bij school. Toen we Hayley op hadden gehaald bij haar klas kon je merken dat ze sacherijnig was en zij liet dat ook heel goed merken. Ze had alleen maar een grote mond en als ik wat zei herhaalde zij het op een kinderachtige manier (of ze moet nog wennen of ze is gewoon altijd zo). Gelukkig kwam dwayne vroeg thuis en toen nam hij het over
Tongue out

Reacties

Reacties

ada groenewegen

Hallo Puck

Als je je duikers diploma heb kan je van de zomer hier in het oostvoornse meer duiken.
Veel succes met je duikers lessen.
En strekte met hayley wat een smerig gedrag is dat
dat moet je inderdaad niet acsepteren ik zou als ik jou was maar eens een praatje met de ouders maken.
Sterkte en succes er mee.

Hartelijke Groeten Tante Ada.

Floor

Gewooon terug spugen puckie!! :P

Leuk dat het duiken zo goed gaat. Niet verdrinken hoor.

Joke

Hoi Puck,

Dat zal leuk zijn als je in natuurwater mag gaan duiken straks. Hopelijk zul je vele mooie vissoorten te zien krijgen. Maar eerst nog even je duikbrevet halen. Je hebt het nu dus even wat rustiger nu er een van de twee naar school gaat. Kun je weer wat andere dingen gaan doen. Het zijn wel portretten zeg. Maar ja het zijn kinderen en ze proberen je uit. Goed van jou dat je je grenzen aangeeft zodat ze geen loopje met je gaan nemen. Succes nog en geniet van je duiklessen.
Groetjes Joke

Essiee

Puckelientje!!

Leuk verhaal weer!!
Wat een mega smerig goor kind die Hayley.. zou aan die ouders vragen of dat iets Australisch' is ofzo?! Toch niet normaal ranzig. Of terugspugen inderdaad! En dan zo'n lekkere dikke groene!

Je lijkt al echt zo'n heerlijk huisvrouwtje met haar kroost hihi! Echt suuuuper kick duiken! lijkt mij ook leuk! Kun je bij terugkomst mooi de onderkant van de 10e inspecteren, hoeft ie de ploemp niet meer uit ;)

Schattie doe je voorzichtig, veel plezier! en we behouden vaart! HAHA

XX Kusserdekus!

Liset

Puckiee!

Je schrijft weer een leuk verhaal meid. Veel succes nog met Hayley. En al ben je het zat, mag je van mij wel terug spugen hoor:)
En nog heel veel plezier met duiken ik hoop dat je de duikers diploma haalt!

Xxxxxx

petra

He Kuuk,

Zit jij mij gewoon s´morgens vroeg uit bed te bellen voor een gezellig kletspraatje,
leuk om zo wakker te worden. Ik ben blij met al die techniek van tegenwoordig kunnen we je toch regelmatig zien, bellen en gezellig skype. Wat lief van Dwayn en Helen voor dat cadeautje.
Lekker aan de picknick geweest gisteravond?
Nou ik heb aan Wim vertelt dat hij opa is. mocht ik je niet meer spreken vandaag of morgen, veel plezier morgenavond met kroegentocht in Perth
Groeten van je broer en zus.
Xx ikke xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active