Puck naar Estland

Duiken

23-2-2011

In een glazen potje.

De schorpioen staat nu in een glazen potje op de keukentafel

Tongue out
. Zo kan ik er nog even van na genieten!! Iedere keer als ik naar dat beest kijk lopen de rillingen weer over mijn rug!! Hayley en Anthony waren ook lief vandaag. We hebben weer niet zo veel gedaan
Cool

24-2-2011

Weer een nieuwe au pair.

Vandaag was een lange dag. Anthony was aardig druk, maar wel lief en Hayley gedroeg zich netjes. 's Avonds zou ik met Emily en Marion (een nieuwe au pair) naar een pub gaan in Perth. Marion komt uit Frankrijk en Emily uit het franse gedeelte van Canada dus nu heeft ze iemand waar makkelijk mee kan praten. We gingen naar een pub waar van ik had gehoord. Het scheen wel een leuke pub te zijn, maar toen we daar aan kwamen zaten er alleen maar oude mensen. Toen ik een foto maakte van Emily liep er een man voorbij en hij stopte hij zij dat hij niet goed op de foto stond dus mijn eerste reactie was ohw... dan moet die overnieuw. Dus nam ik de foto nog een keer nu met Emily en de onbekende man naast elkaar. Daarna liep de man weg. Emily en ik keken elkaar aan met een blik on onze ogen van Freak

Tongue out
. Toen we gezellig met zijn 3en wat zaten te kletsen kwam de man weer aan lopen en vroeg of de foto goed was gelukt. We moesten niks van die man hebben dus ik zei dat Emily er erg goed op stond. Hij vond mijn antwoord waarschijnlijk maar niks en liep daarna met een iets wat sacherijnige kop weg!! Zo daarbennen we ook weer van af
Cool
. Toen we ons (Nou ja ons
Laughing
Alleen ik had een drankje besteld) drankje op hadden besloten we om ergens anders te gaan kijken. We liepen richting Nordbridge dat was aan de andere kant van het station. Kijken of daar wat te doen was. We liepen langs een paar clubs, maar zagen niks interessants en als we een club zagen die er wel leuk uit zag dan was die vol
Frown
. We liepen verder en zagen een club met de naam voodoo.. Ik zei de naam op een spookachtige manier en Emily en Marion moesten hier om lachen. Toen we er voorbij liepen stonden er een vrouw en een man in de deur opening. De vrouw begroete ons en Emily begroeten haar terug en vroeg of dit een beetje een leuke club was en of er veel mensen binnen waren. Ja het is boven best gezellig er is zo een uhm.... 60 man boven ongeveer, kom gezellig naar binnen. Emily keek mij en Marion aan en we knikte beide ‘'ja'' en liepen de trap op naar binnen. We moesten eerst onze pasports laten zien en daarna moesten we twee trappen oplopen voordat we boven waren. Ik liep voorop en toen we bijna aan de 2de trap begonnen zei ik zachtjes dat ik eerst dacht dat dit een strip club was. Toen we de 2de trap ook op liepen zat ik daar ook geen centimeter naast. Het enigste wat we zagen was rood licht een naakte vrouw om een paal heen dansen en de vrouw die tegen ons zei dat de club wel gezellig was naar ons wuiven. Emily schoot gelijk in de lag en rende de trap naar beneden. Marion begon ook twijfelig te lachen en ik kon ook niet langer mijn lag in houden. Met zijn 3en rende we de club uit en lachte nog wat na op de straat. Ohw mijn god als we Fransesca bij ons zouden hebben dan zou ze of gehuild hebben of helemaal in paniek zijn geraakt zei ik en Emily wist weer niet waar ze het moest zoeken en lag gelijk weer in een deuk. Volgens haar zouden we volgende keer Fransesca mee moeten nemen niks moeten zeggen en dan gewoon naar binnen lopen en dan zorgen dat zij voorop loopt en dan kijken hoe ze reageert
Tongue out
Hihi. Tegenover de strip club was een leuk uitziend cafetje en daar zijn we toen maar heen gegaan. We liepen naar binnen bestelde allemaal een cola en gingen voor een podium aan een tafeltje zitten het zag er kleintjes uit, maar na een half uurtje werden er ineens een aantal klapdeuren geopend naar een grotere zaal en daar kwam allemaal applaus vandaan (allemaal voor mij
Cool
). Er had een band opgetreden in de andere zaal en terwijl de grote zaal leeg liep kwam er een man op het podium staan die een gitaar omdeed, zijn gitaar en de microfoon stemde en daarna begon te zingen. Ik had het op zich prima naar mijn zin. De muziek was goed te doen (vond ik dan want Emily en Marion vonden er niks aan
Undecided
), er liep zo hier en daar een lekkere vent rond en het was gezellig druk. Na 5 nummers vroeg Marion of we terug konden gaan naar het station en richting huis, want ze was moe en moest morgen weer werken. We liepen met zijn 3tjes terug naar het station en zijnd aar uiteindelijk onze eigen weg gegaan.

25-2-2011

Sanctum.

Weer lekker uitgeslapen. Toen Anthony weer thuis kwam hebben we cijfers geoefend. Hij word er steeds beter in, maar verwisseld toch steeds de 4 met de 8 dus daar moeten we nog even aan werken. Toen Anthony hier klaar mee was en uiteindelijk begon te huilen zijn we er mee gestopt. We hebben toen een film gekeken. 's Avonds vroeg Emily of ik mee uit ging, maar ik had hier geen zin in dus ben lekker thuis gebleven. Ik heb toen film gekeken met Dwayne en Helen. Sanctum hete de film en het is een goede film. Het gaat over grot klimmen en grot duiken dus dat was wel leuk. Het was alleen een beetje jammer dat ongeveer iedereen sterft.

26-2-2011

Vandaag kon ik met Helen en de kids naar een aquarium gaan maar ik ben niet gegaan, omdat ik dacht dat ik het niet zou redden. Ik zou namelijk naar Joe en Helen gaan en daar zou Brad dan zijn en dan zou ik samen met Brad mijn duikspullen in orde maken voor morgen

Cool
. Ik zou morgen namelijk gaan duiken met Brad. Daarom ging ik dus niet mee. Uiteindelijk kwam ik er achter dat ik best mee had kunnen gaan, want de duikwinkel waar ik mijn duikpak zou moeten halen was daar nog geen 2 minuten vandaan en we waren nog op tijd thuis ook dus ik had best mee kunnen gaan. Ik pakte mijn spullen en vertrok richting de duikshop om mijn duikpak op te halen. Toen ik mijn duikpak had reed ik richting Joe en Helen om vandaar uit richting Brad te gaan om mijn spullen voor morgen bij elkaar te schaapen. Toen ik aankwam was alleen Helen er. Joe en James waren cricket aan het spelen en Brad was naar zijn vriendin toen om te zwemmen, want het was erg warm vandaag. Hij zou later terug komen om met mij spullen te gaan passen. Ik en helen hebben toen niet zo veel gedaan. Toen we op een gegeven moment binnen zaten kreeg ze een telefoontje van Brad dat ik vanavond toch maar daar moest blijven slapen en dat ik dan morgen ochtend maar naar Brad zijn huis moest rijden om alles in orde te maken en om te gaan duiken. Dus ik bleef die avond lekker bij Joe en Helen slapen.

27-2-2011

Duiken..

Vandaag ging ik met Brad en een vriend van hem duiken. Brad duikt zo ongeveer al 10 jaar dus hij heeft al aardig wat ervaring en ik mag mee met hem en zijn vriend op zijn duiktripje. Echt gaaf

Laughing
. Ik moest vroeg mijn bed uit om te eten en om daarna naar Brad te rijden. Met slaap in mijn ogen stapte ik in de auto en vertrok ik naar Brad. Toen ik daar aankwam stond er een grote boot in de tuin (de boot waarvan we af zouden gaan duiken). Toen ik aanbelde deed christen (brad zijn vriendin ) open en Brad kwam met zijn slaaphoofd net zijn kamer uit lopen en volgens hem was ik te wakker (waarschijnlijk een beetje laat geworden gister avond
Wink
). Christen vertrok naar haar roei vereniging en ik en Brad gingen spullen in orde maken voor het duiken. Ik kreeg handschoenen, zwemschoenen, flippers, snorkel en een BCD. Toen alles klaar was brachten we het naar de boot en laden we het op de boot. Toen bijna alles op de boot zat kwam Brad zijn vriend aanrijden. Aardige gozer is het
Cool
. Weet alleen even zijn naam niet
Tongue out
. Toen alles klaar was bonden ze de boot achter de auto en konden we naar de haven om de boot in het water te laten. Toen de boot in het water lag en Brad zijn auto had geparkeerd voeren we richting een plek en daar legde ze de boot stil.

Brad en zijn vriend gingen er even goed voor zitten en zeiden toen dat ik mijn gear op moest tuigen en zij zouden dan toekijken of ik het goed zou doen. Uiteindelijk maakte ik maar 1 foutje en deed ik verder alles goed. Toen ik klaar was gingen zij zelf hun gear op tuigen en vertelde ze wat zij allemaal wel niet fout hadden gedaan of vergeten waren als ze gingen duiken. Ze waren hun gewichten vergeten of hun flippers, vergeten hun lucht open te draaien en ga zo nog maar even door. Toen iedereen uiteindelijk klaar was pakte Brad zijn onderwater camera

Laughing
en zijn vriend (Darran
Tongue out
ik hebop internet rond gespeurd
Wink
) pakte zijn harpoen
Surprised
. Hij duikt altijd met harpoen om daar mee vissen te vangen!! Toen ik van de boot ging duiken hadden we geleerd dat je op/aan de rand moest gaan staan je duikbril en je mondstuk vasthouden en je BCD en dan moest je een stap naar voren doen in het water, maar vandaag moest ik me naar achter laten vallen in het water. Ik was als eerste in het water, maar ik was als laatste beneden. Het lukte me maar niet om te zinken!! Ik moest al het lucht uit me longen laten lopen en dat dan even zo houden en dan zou ik vanzelf zinken, maar iedere keer als ik dat deed gebeurde er niks. Uiteindelijk kreeg ik toen Brad zijn gewichten en toen zonk ik wel
Tongue out
. Je zou dan zeggen dat Brad niet zou zinken, omdat hij totaal geen gewichten zou hebben, maar hij zonk ook gewoon. Tijdens het duiken onderwater heb ik een rog van een meter gezien en een steen vis (die zijn harstikke giftig) en allemaal vissen (logies dat je vissen ziet onderwater!!). Darren waren we gelijk in het begin al kwijt, waarschijnlijk omdat hij het te lang vond duren (mij naar de bodem krijgen). Dat maakte niet uit, want ik zou gewoon Brad volgen met duiken. Brad maakte onderwater allemaal foto's van dingen die hij zag. Toen we klaar waren met onze eerste duik vroeg Brad hoeveel bar ik nog over had (Als je een duik eindigt moet er nog 50 bar of meer in je tank zitten dan staat er nog genoeg druk op de sluitklep zodat er geen water naar binnen kan lopen, zodat de tank van binnen niet kan gaan roesten) en ik had precies 50. Volgens Darren en Brad had ik het goed gedaan. Als je als nieuweling begint ben je normaal heel snel door je lucht heen, omdat je nog onregelmatig en snel ademt, maar ik had bijna evenveel lucht over als hun dus dat had ik goed gedaan (haha natuurtalentje hiero
Cool
). We gingen eerst even rusten voordat we gingen beginnen aan de 2de duik. Darren had tijdens zijn eerste duik 2 kreeften gevangen en die had hij in de grote kist op de boot gedaan en in die kist zat ook mijn drinkfles. Ik durfde hem alleen nu niet meer te pakken, omdat er 2 van die enge beesten in zaten. Dus toen deed Brad dat voor mij
Tongue out
(held op sokken meld zich
Wink
). Na wat uitgerust te hebben was het tijd voor onze 2de duik. We pakte een nieuwe duikfles, stopte onze gear er omheen, sloten alles aan en daar gingen we. Deze keer kon ik wel in 1 keer zinken. Deze keer zwom Darren met ons mee en hij hield mij goed in de gaten moet hoeveel lucht ik nog had. We hebben voor een uur gedoken en iedere keer als Darren iets zag dan keek die naar me en wees naar wat die zag. Op een gegeven moment zag hij een platvis. Als die gaat liggen dan valt die bijna niet op in het zand. Nadat ik hem had gezien richtte hij zijn harpoen er op en schoot. Hij schoot raak, maar de vis zwom toch weg. Hij maakte zijn harpoen nog een keer gereed en probeerde het opnieuw... ... ...weer mis
Tongue out
. Terwijl Darren zijn harpoen weer gereed aan het maken was pakte Brad de kreeften vanger aan van Darren en zwom een stukje terug. Hij stopte de kreeften vanger tussen wat stenen en toen die hem terug trok zat er een kreeft aan het eind van de stok. Hij weet dat ik kreeften maar niks vind, maar toen hij hem had gevangen liet hij hem eerst aan mij zien en kwam toen richting mij zwemmen met de kreeft voor hem uit. Ik maakte allemaal debiele bewegingen dat die weg moest gaan en probeerde ook achteruit te zwemmen, maar dat lukte me niet zo goed. Uiteindelijk (onderwater)lachte die en stopte de kreeft in zijn tas die hij bij zich had. Toen hem dat eindelijk was gelukt zwommen we weer naar Darran. Die was ondertussen klaar met schieten op de vis. Geen idee of hij hem had gevangen ja of nee. Toen we weer bij elkaar waren zwommen we verder. We zagen wat roggen en een heleboel finding nemo vissen (niet finding nemo zelf, maar dan gill van finding nemo. Google het maar
Wink
). Deze duik hiel ik het ook weer lang vol met mijn zuurstof en ik kwam weer boven met iets meer dan 50 bar. De kreeft die Brad had gevangen was ontsnapt, maar toen Darran uit het water kwam zagen we dat hij die platvis toch wel had gevangen. We hebben onze spullen toen afgetuigd en opgeruimd en zijn daarna weer terug gevaren naar de haven. Daar de boot op de trailer geladen, tanks laten vullen, ik mijn duikpak ingeleverd en klaar was kees. Toen we bij Brad zijn huis aan kwamen moesten we alles opruimen (dat haat ik altijd het opruim gedeelte
Undecided
) en daarna konden we alles afspoelen met de tuin slang en klaar was kees. De kreeften en de vis werden in de vriezer gedaan en daarna vertrokken Darren en ik naar huis (nou ja ik ging naar het huis van Joe
Wink
). Daar aan gekomen vertelde ik helen hoe het was (Joe was nog niet thuis)en daarna nam ik een douche. Duiken is heel leuk, maar je haar word er zo ongelofelijk vies en smerig van en het gaat onwijs in de klit zitten, maar dat was het allemaal waard. Toen ik klaar was met douchen Joe thuis gekomen. James was net klaar met spelen. Hij vroeg enthousiast hoe het duiken was. Ik vertelde hem alles en dat ik het prima naar mijn zin heb gehad. Dus je zou het zo nog een keer doen? Op zekers wel
Laughing
. Na ons gesprekje heb ik even geslapen, want ik was echt moe. Na een uurtje ‘'slapen'' (ik hoorde alles wat er om mee heen gebeurd. Joe was aan het computeren, Helen zat tv te kijken en James zat te X-boxen en tijdens het X-boxen in zichzelf te praten HARDOP
Sealed
) maakte Helen me wakker. Anders kon ik vanavond niet meer slapen en daar had ze gelijk in. Maar dat power nappie had me goed gedaan dus dat maakte niet uit. 's Avonds aten we lekker tako's
Laughing
en ik heb Friends zitten kijken met James. Onze favoriete programma
Cool
En daarna ben ik naar huis gegaan om lekker te gaan slapen.

Reacties

Reacties

Floor

Puckie! Wat leuk dat je mee mocht duiken. Volgende keer moet je ook met een harpoen aan de slag dat is vett!!
Grappig ook van die stripclub. Geloof dat als je met de DC was je nog een drankje zou doen ook daar ;)
Alweer een beetje beter?

Kusjeeee

puk

hee flora,
Dat was het eerste wat ik dacht toen ik daar binnen liep:P Als ik met mijn DC'tjes was dan zouden we hier naar binnen gaan ook:D haha
Stukken beter vergeleken met van het weekend.

Xx

joke

Hallo Puck,
Wat een stoere meid. Zo gaan duiken met twee van die mannen die je af en toe graag willen laten schrikken. Wel een hele ervaring. Mooi zeker om al die vissen te kunnen zien in het diepe water? Fijn voor je dat je regelmatig op visite kan gaan bij Joe en Helen. Als ik je verhaaltje leest over de pubs die jullie langs zijn gegaan dan zie ik jullie daar al lopen al giegelend. Blijf heerlijk genieten daar in Australie. En hopelijk ontmoet je nog meer nieuwe aupairs daar in Perth. Altijd leuk weer nieuwe mensen ontmoeten.
Geniet ze en de groetjes,
Joke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active