Puck naar Estland

een warme nacht zonder arco

28-2-2011

Geen elektriciteit.

Anthony was vandaag stront en stront vervelen. Om alles ging die huilen en niks was goed. Daar bleef het niet bij, want hij kon ook een aardig grote mond op zetten. Toen het tijd was om Hayley op te halen en we in de auto zaten begon het ineens te regenen. Hoe dichter we bij Hayley's school kwamen hoe dikker de druppels werden. Toen we op Hayley der school aankwamen moesten ik en Anthony door de regen heen rennen. Anthony vond dat wel wat

Tongue out
. We rende naar Hayley's klas lokaal en schuilde daar voor de regen. Toen we Hayley op hadden gehaald regende het niet zo heel erg meer. We liepen naar de auto en toen we weer richting huis reden regende het helemaal niet meer. Toen we thuis aan waren gekomen stortte de hemel ineens naar beneden. Het regende ineens super hard met bliksem en alles. Hayley, Anthony en ik stonden vanuit de garage te kijken hoe hard het wel niet stormde en zijn na 10 minuten uiteindelijk maar naar binnen gegaan, omdat we het toen wel gezien hadden. Anthony vroeg of ik de tv aan wilde zetten. Ik drukte het knopje in, maar er gebeurde niks. Ik liep naar de electrischiteits kast om te zien of er een stop was doorgeslagen door de bliksem of zo, maar alles stond er nog goed bij. Nadat ik de tv nog een keer had geprobeerd ging ik andere dingen checken en alles was uit. Ook de vriezer en koelkast dus de stroom was waarschijnlijk uitgevallen door de storm. Toen hebben we maar in de speelkamer gespeeld. Toen Dwayne thuis kwam bedacht hij een manier om wat te eten. En toen besloot hij dat we maar moesten gaan BBQ'en aangezien de vriezer ook alles aan het ontdooien was en je anders alles weg moet gooien. Niet veel later kwam Helen thuis. Dwayne was bezig met spullen uit de vriezer te halen en toen kwam Helen met idee om de buren uit te nodigen. Dwayne wist niet of ze het dan wel gingen redden met al het eten, maar volgens Helen zouden de buren vast wel wat hebben. Hayley en helen gingen naar de buren om hun uit te nodigen terwijl Dwayne de BBQ opstartte. Toen Hayley en helen weer terug kwamen was Dwayne al klaar met BBQ'en en had alles in een schaal gedaan. Hayley Anthony en ik begonnen alvast met eten terwijl Helen en Dwayne nog wat andere dingen klaar maakte. Terwijl dat Anthony, Hayley en ik aan het eten waren zat Hayley de hele tijd te jammeren om Anna (het buurmeisje). Wanneer komt ze nou, Anna.... Anna. Echt stront vervelend. Dus zei ik maar hoe vaker ze om Anna riepen dat ze dan waarschijnlijk niet zou komen, omdat haar naam zo vaak werd gezegd en toen hield het gejammer eventjes op en aten we rustig verder. Na een half uurtje kwamen de buren aan lopen en Hayley sprong gelijk van haar stoel Anna... Anna
Sealed
. De hele avond heeft ze achter Anna's kont aangelopen en Anna werd daar na een tijdje een beetje gestoord van. Toen het donker begon te worden hebben we alle zaklampen die we konden vinden gepakt en op de tafel neer gezet of Anthony en Hayley waren er mee aan het spelen. Uiteindelijk rond 8 uur heb ik samen met Anna Hayley en Anthony in bad gedaan en daarna naar bed gebracht. Toen ik zelf naar bed ging moest ik tandenpoetsen met een zaklamp en een kaarsje
Laughing
(heel romantisch). Toen ik in me kamer was moest ik ook nog mijn verhaal in mijn dagboek schrijven dus dat zag er ook heel charmant uit, met een zaklamp in me mond omdat ik geen andere idee kon bedenken, omdat ik met mijn ene hand mijn schrift vast moest houden en met de ander moest schrijven
Tongue out
. Daarna ben ik gaan slapen en het was echt rete warm zonder arco.

1-3-2011

Schaden herstellen.

Het was super warm vannacht, maar ik heb het overleeft zonder arco

Wink
. Rond 5/6 uur 's ochtends was de stroom weer aangesprongen. Toen ik Hayley naar school bracht lagen er allemaal takken op de weg en op school was er een stuk van het dak weg gewaaid een informatie bord stond helemaal scheef en ik hoorde van de lerares dat de nieuwe gymzaal helemaal onder was gelopen met water. Er was dus genoeg schade. Ook bij sommige huizen was er schade. Of het huis was ondergelopen met water of er was een tak op het dak gevallen. Ook waren er veel huizen die zonder stroom zaten. Er waren gelukkig geen gewonden gevallen. De rest van de dag was Anthony erg gezellig we hebben wat cijfers geoefend en gespeeld in de speelkamer. 's Avonds ben ik met Fransesca, Vilja en Emily naar Kings park gegaan om daar te gaan picknicken. Iedereen moest wat mee nemen dus ik had samen met Anthony koekjes gebakken en daarvan een paar meegenomen. Vanaf het trein station liepen we naar kings park en dat is ongeveer een half uurtje lopen met de laatste 5 minuten een lekkere stijlen berg doe je op moet lopen. Fransesca en Vilja liepen voorop en Emily en ik sjokte daar achteraan. Fransesca en Vilja hadden er best de pas in dus liepen al gouw 20 meter verder dan dat Emily en ik liepen. Op een gegeven moment vertelde Emily dat ze Asma had en als ze dingen deed als dit dat ze het dan heel benauwd kreeg. Ze ging ergens op een randje van een muurtje zitten om even op adem te komen. Ik keek omhoog en zag dat Fransesca en Vilja zonder te kijken al de hoek om waren gelopen en na een paar seconden weer terug kwamen lopen en toen boven aan de heuvel in zo een houding van ‘' ohw
Sealed
duurt lang
Undecided
''. Ik vroeg of alles goed ging en ging naast haar zitten. Het geeft toch niks.. mijn conditie is ook niet ideaal.. lekker belangrijk. Ze keek naar boven, waar Vilja en Fransesca stonden en speurde ineens omhoog. Ik sjokte er achteraan. Emily liep dwars door Fransesca en Vilja heen. Waar moeten we heen vroeg ze verbitterd en keek ze aan. Fransesca zei dat we recht door moesten en toen barste Emily ineens uit
Surprised
. Ik heb Asma en dat is echt niet iets om over te lachen hoor en liep zo verder naar de richting die Fransesca aan had gewezen. Vilja en Fransesca stonden daar versteld te wezen en ik wist eerlijk gezegd ook niet helemaal was ik nou precies moest doen/denken, maar liep achter Emily aan die weer ergens op een muurtje was gaan zitten en bijna moest huilen. Ik liep naar der toe en vroeg of het goed ging en keek daarna naar Vilja en Fransesca. We lachten niet hoor Emily zei Fransesca, maar Emily wilde daar weinig van weten. Na een minuutje op het muurtje gezeten te hebben stond ze op en liep richting kings park. We liepen met zijn alle richting kings park. Het was een beetje ongemakkelijk stil, maar die wist te doorbreken met een stomme opmerking. Daarna werd er weer wat gekletst. Toen we aan waren gekomen bij het picknick bankje zette we al onze spullen op tafel, werden er bordjes en bekers uitgedeeld en daarna kon iedereen aanvallen. De avond is uiteindelijk heel gezellig uitgelopen. Er zaten mensen achter ons die zich een beetje ergerde aan onze luide gesprekken en aan onze harde gelach. De avond was heel gezellig (ja ik weet het GEZELLIG
Surprised
verbaasde mij ook
Wink
).

2-3-2011

Kadootje voor puck

Laughing

Toen ik mijn kamer uit kwam om wat te eten kreeg ik een kadootje van Helen. Het zat in een super schattig doosje met kapoentjes erop en toen ik het open maakte zat er een plastic druppel in. Met in die plastic druppel precies de zelfde schorpioen die in mijn kamer rond liep (het zal waarschijnlijk wel een andere zijn, maar hij lijkt er op

Wink
). Dat is een aandenken voor het avontuur wat je hier hebt meegemaakt
Tongue out
zei Helen lachend. Ik kon er ook wel om lachen en bedankte haar en Dwayne en hing hem daarna aan mijn sleutelbos. Echt leuk
Laughing
. Daarna heb ik wat gegeten en om 8 uur was het tijd om Hayley naar school te brengen. Nadat ik en Anthony haar hadden afgegooid was het voor Anthony tijd om naar zwemles te gaan. Zwemles ging heel goed. Voorheen ging Anthony altijd op zaterdag, maar dat ging niet goed en nu gaat hij op Woensdag en dat gaat heel goed. Na zwemles zijn we naar Anita's (ik heb haar een keer ontmoet op een BBQ ij Jenny thuis. Haar 2 andere kinderen zitten bij Hayley op school) huis gegaan. Daar kon Anthony spelen met Jack (haar jongste zoontje) en ik kon daar lekker gaan zitten thee leuten
Laughing
(net zoals echte moeders doen
Cool
haha). We hebben gezellig geklets en ik heb haar alles verteld over au pairs en als je een au pair wil hoe je dat dan aan moet pakken. Toen het tijd was om de kinderen op te halen van school reed zij voor me uit richting de school en daar aangekomen liepen we richting het klimtoestel. Daar konden Jack en Anthony gezellig samen spelen totdat de bel ging. Toen de bel ging hebben we Hayley opgehaald uit haar klas en daarna zijn we naar huis gegaan. Toen ik thuis in de brievenbus keek zat er een zelf gemaakte kaart in van mams
Laughing
(Lekker crea bea mams
Wink
).

3-3-2011

Aan de knutsel.

Een lekker snel daggie was het vandaag. 's Ochtends was ik vrij dus heb ik een kaartje geschreven voor paps voor zijn verjaardag een een brief geknutseld voor mam. Daar ben ik wel even mee bezig geweest dus mijn vrije tijd was snel voorbij. Voor de rest van de dag is er eigenlijk niet zo veel spannends gebeurt.

4-3-2011

Cakjes.

Vandaag wilde ik Cakjes gaan bakken met Anthony, maar omdat maandag de stroom was uitgevallen kon Helen geen boodschappen bestellen en daarom waren er vandaag nog steeds geen boodschappen dus kon ik geen cakjes bakken omdat ik geen eieren en geen melk had (ik weet het dan bestel je ze toch dinsdag en krijg je ze woensdag, maar dat hadden ze niet gedaan

Sealed
). De boodschappen zouden vanavond komen dus ik zou ze dan een andere keer moeten maken. Dwayne ging uiteindelijk toch maar boodschappen doen, omdat hij niet wist hoe laat de andere boodschappen geleverd zouden worden!! En we moesten toch wat eten. Dus nam hij gelijk eieren en melk voor mij mee. Konden we toch nog cakjes bakken. 's Avonds toen Hayley naar bed ging had ze ineens allemaal uitslag in haar nek en rond haar gezicht. Dwayne denk dat het komt door de cakjes
Sealed
Oepsie
Tongue out

5-3-2011

Stress kip.

Vandaag niet zo veel gedaan. Ik ben rond 3 uur richting Fransesca's huis gereden, omdat ik en Emily daar zouden blijven slapen, omdat we morgen naar het strand zouden gaan om te volley ballen. Ik was eerst naar de shopps in de buurt van haar huis gegaan om te kijken voor een teen ring. Er zijn hier zo veel mensen die er 1 hebben dus ik wil er ook 1

Cool
. Toen ik er 1 had gevonden ging ik richting Fransesca. Ik was eigenlijk iets wat te vroeg, maar dat maakte niet uit zei Fransesca, maar ik moest me wel verstoppen voor de vader van haar host moeder die Nicolas op kwam halen. Ze wilde niet dat hij mij zou zien
Undecided
(geen idee waarom). Toen Nicolas was opgehaald gingen we boodschappen doen voor vanavond. We reden richting de winkels om spullen te kopen en toen we daar aan kwamen bleken de winkels dicht te zijn!! Dan moesten we maar naar een ander dorp rijden, want misschien waren ze daar wel open (ja hallo benzine is niet gratis hoor
Sealed
!!). Ik wist ergens in de buurt een klein winkeltje waar we Anders wel wat konden halen en uiteindelijk zijn we daar heen gereden, kochten we wat eten en toen reden we weer terug naar Fransesca's huis. Haar host moede zou vanavond ergens anders slapen dus we hadden het huis helemaal voor ons alleen. Toen Emily er was zijn we eerst ergens wezen eten en toen we thuis kwamen hebben we film gekeken. Emily is tijdens de 2de film op de bank in slaap gevallen. Ik en Fransesca hebben de hele film afgekeken en toen die afgelopen was begon Fransesca gelijk te stressen. Ja morgen moeten we wel op tijd bij de bus zijn, want we willen de bus niet missen. Dus we moeten de tijd opzoek en bla bla bla.... Ik had meer zo iets van chill dat zien we morgen wel. We hoeven er niet persee om 10 uur te zijn 5 minutjes is ook niet erg dus ik ben lekker naar mijn bed gegaan.

6-3-2011

City beach.

We zouden om uiterlijk 8 uur op moeten staan want Anders zouden we nooit op tijd zijn. Dus ik was zo rond 5 uur wakker geworden toen ben ik naar de wc gegaan en toen ben ik weer verder gaan slapen. 7 uur werd ik weer wakker en ik heb me weer lekker omgedraaid. Kwart voor 8 werd ik weer wakker en toen vond ik het wel even best en ben me bed uit gekropen. Om 8 uur precies kreeg ik een klop op de deur of ik al wakker was. Ik stond daar aan de andere kant van de spiegel met me half opgemaakte gezicht. Ja ik ben wakker kom er zo aan. Toen ik beneden kwam lag Emily nog half voor pampes. Ze was wel wakker maar ze was waarschijnlijk nog zin aan het maken om van de bank af te komen. Uiteindelijk kwam ook zij van de bank en kleden zich aan. Rond kwart voor 9 moesten we naar het station anders zouden we onze trein missen. In de trein hadden we ineens een gesprek over of iemand verwent was of niet. Ik vertelde dat als ik iets wilde ik daar voor moest werken. Je kan niet eeuwig teren op het geld van je ouders. Toen vertelde Emily dat ze haar telefoon (een i Phone 4) van haar moeder had gehad. Dit was haar 2de i Phone want de eerste was ze per ongeluk kwijt geraakt of zo en toen had haar moeder een nieuwe voor haar gekocht. Ook hadden haar ouders haar vliegticket en de organisatie kosten voor haar betaald en bij Fransesca precies het zelfde. Dus het maakt niet uit was ze uitgaf ze zou geen verlies leiden zei Fransesca met een lag (ik keek toen de andere kant op en het enigste wat ik kon denken was..................VERWENT

Surprised
). Toen we waren gearriveerd met de trein bij conttesloe beach stapte we uit en de laatste 10 minutjes liepen we. We konden ook met de bus gaan, maar ik had geen zin om op de bus te wachten en we konden best lopen dus gingen we lekkersportief zijn en lopen
Tongue out
. Aangekomen bij het strand stond het vol met kunst en beelden. We hebben het strand nog afgezocht naar de volleybal netten, maar die waren niet opgezet in verband met de tentoonstelling van kunst en beelden. Toen we de groep hadden gevonden. Besloten we met zijn allen naar City beach te gaan. Wij (Fransesca, Emily en ik) hadden alleen een probleem wij moesten wachten op Vilja en die nam haar telefoon niet op, want ze was waarschijnlijk naar ons toe aan het fietsen. Toen ze na een tijdje eindelijk opnam kregen we te horen dat ze net der bed uit was en dat ze nu aan het eten was en dat ze dan naar ons toe zou komen. Er was al 1 groep van 4 man vertrokken en wij stonden hier nog te wachten met zijn 5en. We zijn toen naar Derek (een man die we daar hadden ontmoet en ook ging volleyballen) zijn huis gelopen om vanuit daar met de auto naar City beach te rijden. Toen we daar aan waren gekomen en we allemaal in de auto zaten wilde de auto niet starten!! Fransesca was zo nu en dan met Vilja aan het bellen, maar die was nog steeds thuis en wist niet hoe ze van haar plek naar City beach moest fietsen dus we moesten op haar wachten. Derek had ondertussen een vriend van hem gebeld of hij kon komen met de auto, omdat de gene waar we nu in zaten niet werkte en we toch wel graag naar City beach wilde om te gaan Volleyballen. Nadat Derek had opgehangen stapte we allemaal uit de auto en toen kwam de kamer genoot van Derek aan rijden in een andere auto. Het was haar auto waar we net in hadden gezeten en ze moest lachen dat we hem niet aan de praat kregen. Uiteindelijk kwamen we er achter dat de accu gewoon dood was. Uiteindelijk zijn we met de andere auto van de kamergenoot gegaan. Fransesca was met Vilja aan het bellen en zij was net op weg naar Cottesloe beach. Onder tussen was de vriend van Derek ook al gearriveerd. We konden dus vertrekken, maar we moesten nog wachten op Vilja. De vriend van Derek stelde voor om te wachten. Derek vroeg wie er bij hem wilde blijven om op Vilja te wachten. Ik riep en wees gelijk naar Fransesca en die keek me met een boze blik aan. We hadden afgesproken om 10 uur en het was nu onderhand al bijna 12 uur en zij wilde zo graag dat Vilja hier heen zou komen fietsen terwijl City beach dichter bij haar huis zou zijn dus dan kon zij lekker op Vilja gaan wachten. Ze schudden haar hooft en Emily, Nahtalie, Derek en ik namen plaats in de auto. Nathalie schudde haar hooft in de auto en zei dat ik groot gelijk had (Nathalie kent Frandesca al wat langer en ze gaan niet meer met elkaar om, omdat Nathalie met Romy om gaat en Fransesca mag Romy niet). Emily vond het ook wel even best, dan had Vilja maar op tijd moeten komen. Ze is altijd te laat dus baallen voor haar. Met dit groepje reden we naar City beach waar de andere mensen al waren. Samen zette we het volleybal net op en begonnen te spelen. Na 20 minuten waren Fransesca en Vilja dan ook eindelijk gearriveerd. We hebben toen een aardig tijdje gezellig gevolleybald. Alleen een beetje jammer dat er een wat te sterke wind stond, dus de ene kant had wint mee en de andere kant had wind tegen. Dat was soms wel lastig, maar het was wel gezellig. Toen niemand meer zin had om te spelen besloten we met Vilja, Fransesca, Emily, nog een meisje en twee franse gasten om naar Fremantel te gaan. We hadden ons verdeeld over 2 auto's maar dat zou uiteindelijk niet gaan passen dus moesten we met zijn 7en in 1 auto. Ik had het goede plekkie uitgekozen want ik zat voorin
Cool
. Ik weet niet wie er nou precies allemaal achterin zaten, maar toen iedereen in de auto moest stappen weigerde Fransesca in de auto te stappen. We hadden daarvoor al een half uur staan discuseren of we met de trein of de bus terug gingen en toen we eindelijk hadden besloten dat we met de auto gingen moest iedereen nog over de auto's verdeeld worden en toen er nergens meer plek was en Derek uiteindelijk had besloten om dan maar iedereen in zijn auto mee te nemen begon zij ineens te vervelen!! Nadat ze een paar keer had gezegd ‘'nee nee ik doe het echt niet'' gaven Vilja, Emily en ik een brul dat ze niet moest zeiken en dat ze nu gelijk in de auto moest stappen en ze anders lekker hier kon blijven. Ze stapte toen als een speer in de auto en zei voor de rest de hele terug weg niks meer (lekker rustig dat dat was
Tongue out
). Weer terug gekomen op de plek waar we begonnen stapte we allemaal uit bedankte we Derek voor het rijden. Daarna gingen we met iedereen die in de auto zat (op Derek na) en nog 2 andere gasten die Vilja had uitgenodigd naar Fremantel. Terwijl we naar de trein liepen zei Fransesca helmaal niks (waarschijnlijk nog steeds van slag
Cool
). Toen we bij de trein waren aangekomen zagen we dat Nathalie en Romy daar ook waren. Zij moesten ook met de trein om thuis te komen. In de trein zaten we met zijn alle gezellig een beetje te tutten. Ik werkte me make-up bij, want dat zat ergens onder me kin
Tongue out
, Vilja was haar haren aan het kamen, Emily was zichzelf aan het bewonderen in een spiegel en Fransesca zat nog steeds niks zeggend voor zich uit te staren
Cool
. Aangekomen in Fremantel begonnen de problemen ineens. Emily kwam er ineens mee dat ze niet thuis kon komen, omdat haar host mam heer niet op kon halen van het trein station. Ze kon geen taxi betalen, want dat koste veel geld en anders had ze niks meer voor de rest van de week (misschien wat minder geld uit geven
Surprised
). Ik kon haar niet thuis brengen, omdat ik dan te ver om zou moeten rijden en benzine kost hier ook aardig wat geld en Fransesca die 10 minuten van Emily der huis woont kon Emilie niet thuis brengen, want dat stuk durfde ze niet te rijden
Undecided
. Na veel geouwehoer ging ze toch maar met de taxi naar huis. Toen dat allemaal achter de rug was besloten de 2 mannen om ons de bier brouwerij te laten zien. We liepen er naar toe en toen we daar aan kwamen zeiden Vilja, Emily en Fransesca ineens dat ze hun paspoort niet bij zich hadden!!! Dus toen mochten we niet naar binnen (dat hadden ze ook niet even iets eerder kunnen zeggen!? We hadden maar een half uur naar die brouwerij hoeven lopen
Surprised
................voor niks
Undecided
!!). We draaide ons om en liepen toen weer terug de stad in. De 2 gasten wisten nog wel een andere plek wat leuk was en we liepen een hele grote hal binnen, waar allemaal kleine kraampjes stonden met voedsel en andere producten. We zijn met zijn allen naar binnen gegaan en hebben daar heerlijk rond gesnuffeld. Toen we weer naar buiten kwamen had ik lekkere druiven gekocht en een sinasappel en 1 van die gasten had een kleine stokbrood gekocht en een stukje kaas (hij is Frans, vandaar dat stokbrood
Tongue out
). Eenmaal buiten zagen de 2 mannen een bar die ze wel kende en die er ook wel leuk en gezellig uit zag dus daar wilde zij wel een drankje gaan doen. We liepen met zijn allen naar binnen. Vilja en Fransesca gingen naar de wc en zouden ons wel opzoeken. Emily, 1 van de mannen en ik liepen naar boven en zochten daar op het balkon een mooi plekje waar we konden zitten. Het zag er allemaal echt super gaaf uit. Ik zou in zo iets wel kunnen wonen (jammer dat het een bar is... Een huis met pluspunten kun je het dan noemen
Laughing
). Op een gegeven moment kwam er een uitsmijter die onze paspoorten wilde zien. Ik kon hem tonen, maar Emily niet dus zij werd vriendelijk verzocht om zich naar beneden te begeven. De 2 mannen hadden een biertje gehaald en waren dus niet van plan om weg te gaan. Ik bedankte hun voor hun gezelligheid en liep daarna achter Emily aan. Beneden stonden Vilja en Fransesca al buiten op ons te wachten. Met zijn 4en liepen we naar een andere bar om daar wat te gaan drinken, maar ook daar werd om onze paspoort gevraagd. Ik zei toen tegen die meiden ‘'en wat leren we hier nou van'' ze keken me een beetje schaapachtig aan en snapte niet wat ik bedoelde en toen zei ik ‘'volgende keer maar je paspoort mee nemen''. Ja nou ik heb hem nooit bij me, alleen als ik uitga neem ik hem mee riep de 1, wist ik veel dat we naar een kroeg gingen!! Riep een ander. We liepen naar buiten, staken de weg over en besloten toen iets in een restaurant te gaan drinken. Hier werden we wel toegelaten, want we hoefde onze Paspoort niet te laten zien!! Nadat we daar wat hadden gedronken besloten we om naar huis te gaan. Thuis gekomen heb ik lekker een filmpje gekeken en niks gedaan. Weer een dag vol drama
Frown
!!

Reacties

Reacties

Floor

Puckie!
Wat een verhalen weer :)
Leuk om te lezen dat wel!
Kusjeee

bas

drama drama drama met die meiden zeg. ik zou het niet uit kunnen houden ze zijn bijna erger als daf.
hahah

xxx

groote neef

Weer een leuk verhaal maar je moet toch eens die badmut(sen) dumpen

groote neef

Leuk weer maar geef die muts eens een schop ik zou gek worden

pa

lieve Puck verbeeld je dat alles gewoon op rolletjes liep dan had je mooi niks om over te schrijven.[toch] ik heb in ieder geval weer genoten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active