Puck naar Estland

Heimwee

14-3-2011

Vanochtend kwam Big Hayley, kleine Hayley ophalen. Big Hayley had een afspraak op Hayley der school dus vond ze het wel makkelijk om kleine Hayley mee te nemen. Rond 12 uur ben ik met Anthony naar het zwembad gegaan om daar lekker te gaan plonsen. Ik had het precies goed getimed, want toen Anthony niet meer wilde zwemmen was het bijna tijd om Hayley op te halen van school. 's Avonds heb ik film gekeken met Dwayne en Helen. Toen ik terug kwam op mijn kamer (rustig maar geen schorpioen

Tongue out
) had ik 5 gemiste oproepen van Joe. Ik probeerde hem terug te bellen, maar hij was waarschijnlijk al aan het slapen. Dan moet ik hem morgen maar bellen. Weer terug ik mijn kamer keek ik of ik ergens muggen zag (dat doe ik altijd ‘s avonds) en op mijn plafon zaten aardig wat muggen. Dus ik moest eerst alle beestjes doden voordat ik kon gaan slapen.

15-3-2011

Niet rennen in huis!!

Hayley had weer een aardige grote mond vanochtend

Sealed
!! Anthony daar in tegen was lief, maar had zo nu en dan zijn sacherijnige momenten. Toen we Hayley weer op gingen halen van school was het weer een ‘'gezellige'' boel (niet dus). Ik lag in een uitklapbare stoel en voor die stoel staat een tafel. Anthony rende ineens van de bank (die staat een stuk links van die stoel) richting mij, maar struikelde door het tapijt en veil met zijn hoofd tegen de punt van de tafel. Het was eerst even stil, maar toen zette hij het op een schreeuwen. Hij had net iets boven zijn wenkbrauw de punt van de tafel in zijn hooft staan. Het bloede haast niet, maar het werd wel gelijk blauw en paarsachtig. Ik heb er toen maar een washand met daar in ijs opgedaan zodat hij niet een hele grote bult op zijn hoofd zou krijgen. Ik wist niet helemaal wat ik daarna moest doen dus heb ik maar naar huis gebeld (in Nederland). Gelukkig nam mam op en die zij ook dat ijs het beste was. Nog geen 10 minuten nadat het was gebeurt kwam Dwayne thuis. In de tussentijd had ik een film opgezet. Anthony op mijn schoot genomen en zo hield ik het ijs washandje gedrukt tegen zijn hoofd. Toen Dwayne thuis was was het ijs wat in de washand zat gesmolten en wilde ik een ander pakketje pakken. Ik nam Anthony weer op schoot en hij begon weer te huilen toen ik dat ding tegen zijn hoofd aan deed (dit deed die de eerste keer ook, maar na een paar tellen hoor je hem niet meer). Dwayne zei toen gelijk oh... als die het niet wil dan hoeft het niet en laat hem maar gaan. Lekker soft dus!! Als die morgen een grote bult op zijn hooft heeft dan is het in ieder geval niet mijn schuld want ik heb mijn best gedaan!! Dat vind ik hier soms nog best wel eens lastig. Het is hier zo als de kinderen iets niet willen of juist wel willen dan word er gelijk aan gehoorzaamd. En als ze straf hebben dan word dat altijd weer verzacht of ze krijgen iets niet en dan krijgen ze het uiteindelijk toch. Ik ben precies in de tegen overgestelde richting opgevoed. Nee is Nee en Ja is Ja. Eten wat de pot schaft en al hebbie een grote waffel dan kan je mooi een poosje naar je kamer of iets. Maar als ik alleen met ze ben dan ik wel streng tegen ze. Ik laat ze weten tot hoever ze kunnen gaan en al gaan ze te ver dan krijgen ze op hun donder. Hayley heeft daar soms nog een beetje moeite mee, maar Anthony weet precies hoe of wat.

16-3-2011

Beesjes..

Vandaag is het woensdag en op woensdag heeft Anthony zwemles. Vorige week ging dat niet zo soepel, maar vandaag ging dat heel goed. Hij deed goed mee en was continu aan het lachen. De rest van de dag was hij ook erg gezellig. Helen kwam later thuis omdat ze een afspraak had. Ik ging Dwayne toen helpen met de kinderen op bed te leggen. Toen Dwayne Hayley der haar aan het borstelen was zag hij ineens beestjes in haar haar. Ja... je raad het al!! luizen

Surprised
. Ze had eerder die week al gezegd dat haar hoofd zo jeukte en ik had toen al zo mijn vermoedens of ze niet luizen zou hebben (heb hier verder niks mee gedaan). En nu (een week later) heeft ze dus luizen. Dwayne gelijk helemaal in paniek, omdat hij als kind nog nooit luizen had gehad. Het was goed dat Helen er nog niet was, want dan kon ze mooi op de terugweg richting huis luizen shampoo kopen. Toen Helen eindelijk thuis was werd het goedje in Hayley der haar gedaan en moest ze een half uur met dat spul in der haar blijven zitten. Dwayne (die bijna geen haar heeft. Ongeveer het kapsel van mijn vader
Tongue out
) smeerde ook het spul in zijn haar voor de zekerheid, want zijn hooft voelde nog al jeukerig aan!! Volgens mij komen die beestjes niet in kort haar maar goed!! Toen Dwayne het spul in zijn haren had gedaan haalde hij Hayley der bed af en gooide alles in de was. Helen smeerde ook het spul in haar haren voor de zekerheid. Ik heb het niet in mijn haren gedaan, omdat ik niet het gevoel had dat ik die beestjes zou hebben.

17-3-2011

Ziek!?

Als ik ziek ben dan kan ik me bed niet uit komen. Ik eet niks en als ik dat doe dan kots ik mezelf helemaal leeg. Gelukkig ben ik in mijn hele leven maar 1 keer ziek geweest en dat wil ik lekker zo houden.

Ik kon lekker uitslapen vandaag omdat Big Hayley Anthony had en Hayley naar school bracht. Rond 1 uur kreeg ik een telefoontje van Helen dat Big Hayley kleine Hayley op zou halen, omdat school had gebeld dat ze ziek was. Als ze thuis zou komen dan moest ik haar maar gelijk een bakje geven voor het geval als ze moest spugen. Toen ik had opgehangen had ik de bank opgemaakt met een speciaal zeiltje (voor het geval ze moet spugen), een kussen en een dekentje. Dan kon ze gelijk lekker liggen. Toen Big Hayley arriveerde liep ik naar buiten gaf het bakje aan Hayley met de instructie erbij dat ze daar in moest spugen als ze moest en ik kreeg gelijk grote ogen en een grote waffel van ‘' dat heb ik niet nodig hoor''. Ik zei dat ze die voor de zekerheid toch maar bij zich moest houden en braaf liep ze naar binnen met het bakje. Ik bedankte Big Hayley voor het oppassen op Anthony en nam hem ook mee naar binnen. Toen Big Hayley weg was kon de pret beginnen!! Hayley in mijn ogen alles behalve ziek

Undecided
. Ze kon een grote scheur op zetten, ze kon me slaan, rennen, schreeuwen en snoep pikken. Toen Helen thuis kwam ging ze als eerst bezorgt naar Hayley toe om te kijken hoe het met haar was. Toen Hayley haar moeder aan zag komen ging ze gelijk in de slachtoffer rol met hoe zielig ze wel niet was en dat ze zich niet helemaal toppie voelde. Dit hield ze misschien 5 minuten vol en daarna schreeuwde en rende ze weer en kon ze weer een grote mond geven. Helen keek mij aan en ik zei dat ze helemaal niet ziek was. Ze was sinds ze thuis was de hele tijd al zo en ze had alleen maar een grote mond opgezet. Helen keek met grote ogen, maar zei er verder niks van.

18-3-2011

Paracetamol werkt niet!!

Gister avond had ik lichtelijk last van mijn keel. Ik ging naar bed met de gedachten ‘'ohw dat zou morgen wel over zijn'' maar toen ik mijn bed uit kwam deed mijn strot aardig zeer. Naarmate de dag voorderde werd mijn keel pijn wat minder, maar ik kreeg er een goede hoofdpijn voor in de plaats. Van Helen moest ik maar een Inbiprufen + nemen. Ik zei tegen haar dat paracetamol nooit werkte dus dat dit waarschijnlijk ook niks uit zou maken. Toch nam ik 2 inbiprufenetjes in en na een half uurtje voelde ik me ineens een stukkie beter (niks paracetamol... Inbifrufen

Cool
). Helen ga me ook nog wat anderen pillen uit haar apotheek voor als ik 's nachts ineens wakker zou worden dan had ik iets bij de hand. Nou mijn hele nachtkasje lag ongeveer vol dus als ik wakker zou worden zou ik daarna zeker wel weer in slaap komen door 1 van de 80 andere pilletjes die er lagen.

19-3-2011

Toch maar even naar de dokter.

's Nachts had ik de ene keer koud en de andere keer warm. Echt super irritant want ik werd steeds wakker om de deken over me zelf heen te doen.Toen ik vandaag wakker werd had ik gehoopt dat het weg was door al de pillen die helen me had gegeven, maar dat was dus mooi niet zo. Ik ging dood van de pijn. Ik ging me bed uit en liep de woonkamer in. Helen en Dwayne vroegen gelijk hoe het met me ging en ik kon me tranen toen niet meer binnen houden zo een zeer deed het. Helen sprong gelijk op en commandeerde Dwayne om de dokter te bellen en om een afspraak te maken voor vandaag. Helen kon niet met mij naar de dokter, want zij moest met Hayley naar zwemles. De dokter had een plekje voor mij om 11 uur (het was nu half 9). Dwayne ging samen met Anthony naar de apotheek in het dorp om daar wat spulletjes te halen voor mijn keel. Ik ging me in de tussen tijd aankleden. Toen ze terug waren had Dwayne een drankje gekocht waarmee ik moest gorgelen (de eerste keer dat ik dat deed slikte ik het door inplaats van dat ik er mee gorgelde) en hij had pillen gekocht waar je op moest zuigen en die zouden dan je keel verdoven zodat je de pijn niet meer voelde (die dingen helpte dus voor geen meter

Frown
). Ik ben daarna me bed in gegaan en heb geslapen tot het bijna tijd was om naar de dokter te gaan. Bij de dokter heb ik een half uur (misschien nog wel langer) zitten wachten totdat ik eindelijk geroepen werd. En toen ik geroepen werd kwam ik bij een lul van een doktor die me alleen maar als een patiënt zag en verder ook echt geen emotie toonde niks. ‘' Ohw.... Ja je hebt amandel ontsteking en misschien ook pfeiffer. Maandag bloed laten prikken dinsdag terug komen om te kijken hoe het met je amandelen gaat...... Volgende!!'' LUL!! Ik liep naar terug naar de balie daar moest ik een nieuwe afspraak maken voor Dinsdag, kreeg ik een briefje met de plekken waar ik bloed kon laten prikken, moest ik even 69 euro betalen voor een controle van nog niet eens 5 minuten en daarna kon ik weer vertrekken. (Mafkezen hier in Australië als het om ziek zijn gaat
Undecided
). Ik liep samen met Dwayne en Anthony naar de winkel daar naast om medicijnen te kopen en daarna gingen we weer naar huis en ben ik weer mijn bed in gekropen.

Ik had beter niet kunnen zeggen ‘'ohw ik word nooit ziek!!''

20-3-2011

Niks... helemaal niks...

Mijn keel doet nog steeds zeer, maar is al een klein beetje minder. Ik heb vandaag verder helemaal niks gedaan. Ik ben lekker in mijn bed blijven liggen en heb tv gekeken en verder helemaal niks. Ik had nergens zin in en ook geen zin om zin te maken.

21-3-2011

Rampen hier rampen daar.

Ik ben even uit Nederland en heel de wereld valt uit elkaar. Hier in Australië is Queensland helemaal onder gelopen met water, 10 minuten van mijn huis hier zijn er 73 huizen tot aan de bodem afgebrand door een bosbrand. In nieuw Zeeland hebben ze aardbevingen en in Japan wilde ze ook niet achter blijven met de aardbeving rage dus daar hebben ze ook een aardige aardbeving gehad en die krijgen het er dan ook nog even bij dat hun kern reactoren kapot gaan of ontploffen, het huis in Nederland staat te koop, ik ben nooit ziek en ik krijg ineens amandel ontsteking en misschien nog pfeiffer ook. En als je ziek ben krijg je ook nog eens te horen dat mijn lieve vriendinnetje en haar vent uit elkaar zijn (Nee daar moet je lekker mee komen als ik ziek ben!! Dan vraag je om tranen inplaats van steun en toeverlaat

Wink
). Nou van mij mag het wel even stoppen al dat gedoe. Word er een beetje gestoord van (ja nog meer dan dat ik al ben ja!!). Ik heb vandaag mijn bloed test laten doen. Daar moet je verdorrie 30 minuten voor rijden voor een prikje van nog niet eens 5 minuten
Undecided
. Morgen de uitslag. Hopen dat die emotielozen dokter wat beter nieuws heeft voor me!!

22-3-2011

Heimwee.

Als je ziek ben word je heimwee alleen maar groter en dat was ook wel te merken. Als je ziek ben wil je thuis zijn en lekker vertroeteld worden door je moeder. Dus ik ben voorlopig van plan om niet meer ziek te worden!! 1. Omdat ik er niks aan vind en 2. Omdat ik als ik ziek ben vertroeteld wil worden door mijn moeder

Frown
. Vandaag de uitslag gehad. Mijn amandelen zien er beter uit en ik heb geen pfeiffer. Maar ik schijn het volgens hem wel gehad te hebben. Hij kan me niet vertellen wanneer ik het gehad heb, maar ooit in mijn leven heb ik het gehad (mooi dat ik het dan niet gevoeld heb)!! De rest van de dag had ik vrij dus heb ik me lekker verveeld.

23-3-2011

Weer aan de slag.

Ik voel me vandaag een stuk beter. Mijn keel doet niet meer zo zeer en mijn heimwee is over. Het is gewoon omdat ik ziek was. Maandag mocht ik maar 2 uurtjes werken, omdat ik nog steeds een beetje ziek was en gister liet ze me helemaal niet werken, omdat ik de uitslag van de dokter zou krijgen. Maar vandaag mag ik weer werken

Laughing
. (gelukkig, want ik verveelde me dood). Anthony was een schatje vandaag (zoals gewoonlijk
Tongue out
) en Hayley was voor de verandering ook eens een keer gezellig en luisterde. Toen we van school thuis kwamen had Hayley even een zwak momentje, maar dat drukte ik gouw de kop in en daarna was alles weer goed. Dwayne zijn broer en zijn familie zijn overgekomen uit Amerika over gekomen om hier 3 weken vakantie te vieren en om zijn broer en moeder te bezoeken. Vanavond kwamen ze bij ons eten. Dat was op zich wel gezellig. Tijdens het eten belde Bec (een vriendin van Helen) om aan mij te vragen of ik zaterdag avond op kon passen. Natuurlijk kon ik dat
Cool
geld verdienen is altijd goed. Later op de avond zag ik op me telefoon dat ik een smsje had van Zoe dat ze wilde skypen. Toen we aan het skypen waren vertelde ze dat haar blinde darm eruit was. De laatste keer dat we hadden geskyped had zei ze dat haar buik zeer deed en mam ging de dokter bellen en van de dokter moest ze toen meteen naar het ziekenhuis, omdat het haar blinde darm was. Toen ze me dat vertelde schoot ik ineens in de lach en ik kon niet meer stoppen met lachen. Ik heb ongeveer voor 10 minuten achter mijn computer zitten lachen. Zoe moest eerst ook lachen maar is daarna weg gelopen, omdat haar litteken te veel zeer ging doen. Toen ik ongeveer klaar was met lachen kwam ze weer terug en dan barste ik ineens weer in lachen uit en rende ze weg en schreeuwde ze dat ik moest stoppen op een lacherige manier. Na 10 minuten was ik eindelijk klaar met lachen en kon zoe weer veilig op haar stoel gaan zitten. Haar buik deed zeer, omdat zij ook zo moest lachen in het begin. We hebben nog even zitten skypen en daarna ben ik lekker gaan slapen.

Reacties

Reacties

groote neef

Ik heb weer genoten en zal ik dan maar leuke dingen vertellen benjamin heeft zijn eerste tand
Femke lijkt nu op de paashaas naast haar voortanden zit nu niks en moet voor de schoolfoto hi hi
Noa is ook bij wss geweest en wil nu ook op de welpen
En hidde wordt nu echt een vent enn kan praten als brugman
Ik hoop dat je hier vrolijk van wordt.

puck

Thanks ad daar word ik super vrolijk van:P hihi
Vooral van femke die nu op de paashaas lijkt.
Maar natuurlijk ook dat noa op de welpen komt:D
Ik blijf nog een jaar extra dit jaar dus dat zou ik wel gezellig vinden;)
Dat wil ik wel eens zien hidden die ken praten als brugman:D en benjamin en zijn eerste tand is dat veel geschreeuw in huis, omdat het zeer doet? of vind hij het wel best:P

Bep

Dag Puck,
Je slaat je er toch maar iedere keer weer stoer doorheen. En wat gaat de tijd toch snel. Je bent nu alweer ruim 4 maanden in Australïe. Dwayne en Helen zijn zo te lezen ook wel bezorgd om je. Ga je met hen ook nog duiken of moet je dat zelf regelen met andere mensen? Volgens mij gaan ze je missen in juli. Dan naar het oosten richting Rien en Chris? Ik ben benieuwd waar je allemaal naar toe gaat als je tijd bij Dwayne en Helen erop zit. Zij hebben misschien ook nog wel goede adviezen. Puck veel gezondheid en plezier.
Hartelijke groeten vanuit Dord.

wim en petra

lieve Puck van harte gefeliciteerd met je 21e verjaardag
maak er een mooie dag van.
laat je het hotel heel? en heel veel plezier.
een hele dikke kus van ons allemaal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active